با حضور مسئولان و آحاد مردم بخش بیرم لارستان از مادر شهید رحیم غلامزاده  اهوازی استقبال باشکوه و بی نظیری شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، شهید رحیم غلامزاده  اهوازی ۲۲ ساله در تک مجنون به شهادت رسیده و از سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام درشهر بیرم لارستان مدفون بود.  

هویت شهید گمنام در بیرم لارستان پس از ۳۳ سال مشخص شد و امروز در مراسمی با حضور فرماندار ویژه لارستان، امام جمعه لار، مسئولان استانی و شهرستانی، خانواده معظم شهداء، ایثارگران، بسیجیان و قشر‌های مختلف مردم از مادر شهید رحیم غلامزاده اهوازی و خانواده این شهید والامقام اهل شهرستان شوش استان خوزستان،  استقبال باشکوه و گرمی در بخش بیرم لارستان شد و این انتظار ۳۳ ساله به پایان رسید.

در فاصله ۲۵ تا ۳۰ کیلومتری شهر بیرم هیهات مذهبی و موکب‌ها برای استقبال از مادر شهید رحیم غلامزاده برپا شده بود و این مادر شهید در میان خیل هزاران نفر از مرد و زن، پیر و جوان، از دو راهی احشام به سمت تپه نورالشهدای بیرم لارستان راهی شد و قبر مطهر فرزندش را به آغوش کشید.

 معاون استاندار فارس و فرماندار ویژه لارستان در سخنانی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عزیز به خصوص شهدای گمنام و شهید رحیم غلام زاده اهوازی در سخنانی با ذکر یاد و خاطره رشادت‌های شهدا تاکید کرد: اگر به شرایط کشور و منطقه و به خصوص امنیت کشور نگاه کنیم باید بگوییم که همه ما زندگی خود را مدیون شهدا و خانواده شهدا هستیم و امنیت امروز کشور نتیجه رشادت‌های شهداست، چرا که ایثارگران عزیز جانانه از این مملکت دفاع کردند و دشمن نتوانست نقشه‌های پلید خود را در کشور ما عملیاتی کند.

او با اشاره به اینکه به فرموده حضرت امام رحمة الله علیه خانواده معظم شهدا چشم و چراغ این مملکت اند، افزود: امروز استقبال از مادر شهید و خانواده شهید والامقام رحیم غلام زاده اهوازی استقبال از فرهنگ ایثار و شهادت است.

حسنی تصریح کرد: امروز همه‌ی لارستانی‌ها و بیرمی‌های خونگرم و ولایت مدار، خانواده شهید رحیم غلامزاده اهوازی هستند و این شهید والامقام در قلب همه ما جای دارد.

فرماندار ویژه لارستان با بیان اینکه امروز بار دیگر حماسه هفته دفاع مقدس در اذهان مردم تداعی شد، خاطر نشان کرد: امروز همه ما به نوعی وظیفه داریم در برابر کسانی که از امنیت و اقتدار این کشور عزیز و از حاکمیت سرزمینی دفاع کردند و در برابر مادران و پدران شهیدی که چنین فرزندانی را تربیت کرده اند، سر تعظیم فرود آوریم و به آن افتخار کنیم.

خانواده و مادر گرانقدر شهید والامقام "رحیم غلامزاده اهوازی" که از سال ۹۳ به عنوان شهید گمنام در بخش بیرم لارستان استان فارس آرمیده بود رضایت دادند که همچنان پیکر مطهر این کبوتر خونین بال میهمان مردم مومن، ولایتمدار و شهیدپرور و خونگرم منطقه بیرم و لارستان بماند.

گفتنی است پیکر مطهر این شهید سال ۹۳ با عنوان گمنام در شهر بیرم لارستان دفن شده بود که چهارشنبه ۱۲ خرداد ماه ۱۴۰۰ و پس از بررسی و نتایج قطعی آزمایش‌های DNA مشخص شده که این پیکر مربوط به شهید رحیم غلامزاده اهوازی فرزند کاظم اهل شهرستان شوش استان خوزستان است.

این شهید والامقام متولد هفتم فروردین ماه ۱۳۴۶ در تاریخ چهارم تیرماه ۱۳۶۷ یعنی دو ماه قبل از اتمام جنگ در جزیره مجنون به شهادت رسید.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار