فرمانده قرارگاه تاکتیکی تفحص شهدا در شمال غرب کشور گفت:با توجه به آمار‌های به دست آمده هنوز ۳۰۰ شهید انصار و مهاجر که توسط این گروهک‌های ضد انقلاب به شهادت رسیده اند، مفقود الاثر هستند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج، سردار داوود مهاجر فرمانده قرارگاه تاکتیکی تفحص شهدا در شمال غرب کشور امروز  در حاشیه مراسم استقبال از پیکر مطهر شهیده فاطمه اسدی در سنندج اظهار داشت: بر اساس اطلاعات مردمی همچنان به دنبال این بزرگواران می‌گردیم و تفحص شهدا در شمال غرب کشور ادامه دارد.

سردار مهاجر اضافه کرد: نزدیک به یک هزار شهید مفقودالاثر مربوط به دوران دفاع مقدس نیز وجود دارد که در نوار مرزی با عراق و داخل خاک عراق، تفحص این بزرگواران ادامه دارد.

او با اشاره به اینکه گروهک‌های ضدانقلاب هیچگاه جایگاه مردمی نداشته اند و ادعا‌های آن‌ها تنها در حد شعار بوده است یادآور شد: اقدام غیرانسانی گروهک ضدانقلاب با این بانوی شهیده به هیچ وجه قابل توجیه نیست.

فرمانده قرارگاه تاکتیکی تفحص شهدا در شمال غرب کشور  افزود: پیدا شدن پیکر شهیده فاطمه اسدی پس از ۳۷ سال نشان داد که مردم ایران همواره رهرو راه شهدا هستند و گروهک‌های ضدانقلاب همچنان در بین مردم منفور هستند و اقدامات ضدانسانی آن‌ها برای همیشه تاریخ محکوم است.

سردار مهاجر ادامه داد: تفحص این بانوی شهیده نیز در کشور موجب ایجاد موج گسترده فرهنگی شد و تشییع گسترده ایشان در نقاط مختلف ایران نشان داد که همه ایرانیان به وجود شهدا فارغ از هرگونه مذهب و نژادی می‌بالند.

او افزود: پیرو منویات رهبر معظم انقلاب پس از دوران دفاع مقدس، ۲ اقدام فرهنگی ماندگار موجب حفظ ارتباط بین مردم و دوران دفاع مقدس شد که یکی از آن‌ها تفحص شهدا و دیگری کاروان‌های راهیان نور است.

شهیده فاطمه اسدی در سال ۱۳۳۹در روستای باقرآباد از توابع شهرستان دیواندره به دنیا آمد و سال ۱۳۶۳ برای آزادی همسرش از دست یکی از گروهک‌های معاند به اردوگاه آنان می‌رود و پس از یک ماه آزار و شکنجه توسط این گروهک‌ها مظلومانه به شهادت می‌رسد.

پیکر مطهر این بانوی شهید پس از ۳۷ سال سرانجام در روز ۱۷ آبان سال ۱۴۰۰ در کوه‌های چهل چشمه دیواندره تفحص شده و نامش به عنوان اولین شهیده تفحص شده کشور برای همیشه ماندگار شد.

انتهای پیام/م

برچسب ها: شهید ، مفقود الاثر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.