خراسان رضوی عهده‌دار غرفه اختصاصی ایران در نمایشگاه تجارت پاکستان شد

شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی عهده‌دار غرفه اختصاصی ایران در نمایشگاه نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت پاکستان شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد احسانی معاون صنایع کوچک شرکت شهرک های صنعتی خراسان رضوی گفت با توجه به تأکید وزیر صمت مبنی بر ارتقای سطح تجارت با پاکستان، نظر مساعد استاندار خراسان رضوی برای توسعه روابط تجاری با آن کشور و همچنین شرایط به وجود آمده در افغانستان، شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی را برآن داشت تا با تمرکز بر بازار پاکستان، برنامه ریزی جدیدی برای تجارت با این کشور داشته باشد.

او افزود:  شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی با جلب نظر سازمان صنایع کوچک ایران برای حمایت از واحد‌های صنعتی مشارکت کننده در نمایشگاه کراچی، مسئولیت غرفه تخصصی ایران در نمایشگاه مزبور را برعهده گرفت و استان معین در شناسایی واحد‌های صنعتی مشارکت کننده در این نمایشگاه شد.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی ادامه داد: در این راستا ۲۳ واحد صنعتی داخل و خارج از شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور برای حضور در نمایشگاه کراچی شناسایی شدند که هفت واحد از این تعداد مربوط به خراسان رضوی است.

احسانی  بیان کرد: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ۸۰ درصد از هزینه‌های حضور واحد‌های صنعتی مشارکت کننده در نمایشگاه کراچی را برعهده گرفته و این نخستین مرتبه‌ای است که ایران با این تعداد قابل توجه از صنعتگران در نمایشگاهی مرتبط با تجارت و صنعت در پاکستان شرکت می‌کند.


بیشتر بخوانید



او تصریح کرد: نمایشگاه کراچی در حوزه‌های تخصصی صنعت، ماشین آلات و ابزار، انرژی‌های تجدیدپذیر، حمل و نقل و خودرو‌های برقی میزبان تولیدکنندگان و صادرکنندگان بزرگ منطقه خاورمیانه و بازدیدکنندگان متخصص پاکستانی خواهد بود.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی تأکید کرد: در این نمایشگاه علاوه بر تولیدکنندگان ایرانی، مشارکت کنندگانی از کشور‌های چین، ترکیه، بلاروس، امارات متحده عربی و پاکستان حضور خواهند داشت.

احسانی اظهار کرد: پاویون جمهوری اسلامی ایران در فضایی به مساحت ۳۲۰ متر مربع، بزرگترین پاویون این نمایشگاه و همچنین بزرگترین پاویون کشورمان در رویداد‌های بین المللی و تجاری پاکستان است.

او افزود : حوزه فعالیت مشارکت کنندگان ایرانی در این نمایشگاه ماشین آلات معدن، ماشین آلات غربالگری، خطوط و صنایع پخت، رنگ و رزین، قالب سازی و قطعات خودرو است.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی برگزاری نشست‌های تخصصی با تجار و واردکنندگان پاکستانی را یکی از مهمترین رویداد‌های جنبی این نمایشگاه برشمرد و ادامه داد: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته با سرکنسولگری ایران در کراچی و فدراسیون اتاق‌های بازرگانی پاکستان، این نشست‌ها طی روز‌های اقامت مشارکت کنندگان در کراچی برگزار خواهد شد.

هفدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت و تجارت پاکستان از امروز، ۲۵ آبان ماه، گشایش یافته و تا ۲۷ آبانماه در بندر کراچی پاکستان برپا خواهد بود.

پاکستان ۲۲۰ میلیون نفر جمعیت دارد و بعد از عراق، طولانی‌ترین خط مرزی با ایران را به طول حدود ۹۵۰ کیلومتر دارد که این شرایط می‌تواند فضای خوبی را برای توسعه صادرات بین صاحبان واحد‌های صنعتی کشور و خراسان رضوی با کشور پاکستان ایجاد کند.

بازار گسترده پاکستان و مرز قریب به هزار کیلومتری مشترک با کشورمان، از ویژگی‌های تاثیرگذار در تجارت بین کشورمان و جمهوری اسلامی پاکستان است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//م.م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار