فرماندار شهرستان آباده گفت: بیش از نیمی از فضای کتابخانه آباده خیر ساز بوده که خود نشان از دید فرهنگی شهروندان این شهرستان به کتاب و کتابخوانی است.

به گزارش گروه باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، زین العابدین نیک مرام فرماندار آباده با گرامیداشت هفته کتاب و کتابخوانی گفت: اولین کتابخانه عمومی در شهرستان آباده در سال ۱۳۴۳ را عباس دایی شهردار وقت، به عنوان کتابخانه ملی آباده ساخته و از سال ۱۳۵۴ با واگذاری آن به هیات امناء کتابخانه‌های عمومی کشور به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه عمومی استان فارس پس از کتابخانه دستغیب شیراز فعالیت می‌کند.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر این شهرستان دارای ۹ کتابخانه نهادی و ۴ باب کتابخانه مشارکتی است، بیان کرد: ۵ انجمن کتابخانه‌های عمومی در آباده، ایزد خواست، بهمن، سورمق و صغاد فعالیت می‌کنند و با ۳۷ نفر عضو اداره می‌ شود.

رئیس انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه کتاب و کتابخوانی در آباده تصریح کرد: در مراسم بیست و نهمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار که در تالار وحدت تهران برگزار شد، از انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان آباده به عنوان انجمن برتر کشوری تقدیر شد.

او  ادامه داد: ۲۶۸ هزار نسخه کتاب در کتابخانه‌های شهرستان آباده موجود است.

نیک مرام افزود: نیمی از فضای کتابخانه شهرستان  آباده خیر ساز  بوده که خود نشان از دید فرهنگی شهروندان این شهرستان به کتاب و کتابخوانی است.

فرماندار شهرستان آباده با اشاره به مشکلات حوزه کتاب و کتابخوانی در آباده اضافه کرد: در حال حاضر شهر آباده با ۳ هزار و ۵۰۰ متر فضای کتابخانه ایی نسبت به نیاز ۸ هزار متری برای رسیدن به استاندارد ۸ متر فضای کتابخانه‌ای به ازای ۱۰۰ نفر، نیازمند ۴ هزار و  ۵۰۰ متر فضا است.

او  با تاکید بر لزوم تکمیل طرح های حوزه کتابخوانی در آباده اظهار کرد: انتظار می رود با تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی آباده با زیر بنای ۲ هزار و ۵۰۰ متر و تکمیل طرح توسعه کتابخانه ایزد خواست با زیر بنای ۶۰۰ متر، طرح توسعه کتابخانه یادگاران امام شهر بهمن با ۴۰۰ متر زیر بنا در فاز اول بخش عمده ایی از فضای کتابخانه ایی شهرستان تامین شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار