فرمانده ارتش ملی لیبی اعلام کرد برای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور نامزد شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی (LNA) نامزد انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شد. انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی برای ۲۴ دسامبر برنامه ریزی شده است.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی، اسناد خود را برای ثبت نام به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری این کشور ارائه داده است.

حفتر در یک سخنرانی در تلویزیون لیبی گفت: «من نامزدی خود را برای انتخابات ریاست جمهوری اعلام می‌کنم، نه به این دلیل که به دنبال قدرت هستم، بلکه به این دلیل که می‌خواهم مردم ما را به سمت شکوه، پیشرفت و سعادت هدایت کنم.»

چندی پیش، کمیسیون انتخابات لیبی اعلام کرده بود که سیف‌الاسلام قذافی پسر معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی تمام  مراحل قانونی برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری را انجام داده و اسناد مورد نیاز را ارائه داده است.

بجز این دو نفر عبدالحمید دبیبه، نخست‌وزیر و عقیله صالح، رئیس پارلمان لیبی هم از دیگر نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در این کشور هستند.

لیبی در سال ۲۰۱۱، زمانی که رهبر آن معمر قذافی برکنار و ترور شد، دیگر یک کشور متحد نبود. در مارس ۲۰۲۱، دولت وحدت ملی به عنوان بخشی از تلاش‌های میانجیگری بین المللی برای توقف درگیری بین دولت وفاق ملی و ارتش ملی لیبی تشکیل شد. این نهاد تا زمان برگزاری انتخابات سراسری به عنوان میانجی مسئول خواهد بود.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی که هر دو برای ۲۴ دسامبر برنامه ریزی شده بودند، یکی از نتایج اصلی مجمع گفتگوی سیاسی لیبی بود که سال میلادی گذشته تحت نظارت سازمان ملل متحد در ژنو  برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۵ آبان ۱۴۰۰
انتخابات آزاد؟؟؟
آخرین اخبار