پادکست تیزبین؛

از برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل در مورد افغانستان تا تاکید کشور های همسایه بر تشکیل حکومت فراگیر

شما می‌توانید آخرین و جذاب‌ترین اخبار روز افغانستان را هر روز بعد از چاشت در پادکست تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان بشنوید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، افغانستان این روزها آبستن تغییرات مهم و سریع می باشد. در این گزارش کوشش گردیده تا مهم ترین تحولات افغانستان تقدیم مخاطبان تحریریه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان شود.

برگزاری نشست ویژه شورای امنیت سازمان ملل برای افغانستان

در نشستی که قرار است فردا چهارشنبه۲۶ عقرب شورای امنیت سازمان ملل متحد در مورد افغانستان برگزار کند، دبیوار لاینز، نماینده‌ ویژه‌ دبیرکل سازمان ملل متحد در افغانستان، گزارش خود را در مورد وضعیت افغانستان ارائه می‌کند. گفته می‌شود. در این نشست در مورد تامین امنیت و جلوگیری از گسترش گروهای تروریستی و کمک های فوری به مردم این کشور بحث و گفتگو خواهد شد. به گفته این سازمان فقر و سرما در این کشور فاجعه بار گزارش می‌شود. 

افتتاح مرکز کمک های بشر دوستانه اتحادیه اروپا در تاشکند

وزارت خارجه ازبیکستان می گوید اتحادیه اروپا یک مرکز کمک های بشردوستانه در شهر تاشکند افتتاح خواهد کرد.

به گفته این منبع، «توماس نیکلسون» نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان با «عصمت الله ارگاشف» نماینده ویژه رئیس جمهور ازبیکستان در امور افغانستان در بروکسل دیدار و درباره آخرین وضعیت افغانستان گفتگو کرد. نماینده اروپا از ازبیکستان برای همکاری برای بهبود وضعیت مردم افغانستان تشکر کرد. او گفت که آنها علاقه مند به همکاری با ازبیکستان در زمینه صلح و ثبات در افغانستان هستند در این نشست همچنین درباره افتتاح مرکز کمک های بشردوستانه در تاشکند ازبیکستان که مورد حمایت اتحادیه اروپا بود نیز صحبت شد. با این حال سازمان ملل اعلام کرده بود که تا به رسمیت شناختن طالبان، کمک های این سازمان به دسترس دولت فعلی مستقر در این کشور قرار نخواهد گرفت اما طالبان گفته است به کمک سازمان های جهانی نیاز دارد

کشته شدن چهار داعشی در قندهار بدست طالبان 

مقامات طالبان می گویند که در عملیات نیروهای نظامی این گروه علیه داعش در ولایت قندهار، چهار عضو داعش و دو غیر نظامی کشته شدند. حملات داعش در قندهار در حالی انجام می شود که گفته می شود ملا هبت الله آخندزاده رئیس این گروه نیز در این ولایت حضور دارد و طالبان چندی قبل مانورهای نظامی در این ولایت اجرا کرده بودند.

درخواست ازبیکستان برای تعامل با طالبان

‏عبدالعزیز کاملوف، وزیر امور خارجه ازبیکستان در مصاحبه با یک تلویزیون اروپایی گفت که کشورهای جهان وارد «گفتگوی سازنده با حاکمان جدید افغانستان شوند.» به گفته او «افغانستان نباید در این مرحله دشوار منزوی شده و مردم آن با عالمی از مشکلات تنها گذاشته شوند.» این در حالیست که کشورهای همسایه افغانستان نگرانی خود را در مورد مردم این کشور ابراز داشته و بر سر تشکیل حکومت فراگیر در این افغانستان تاکید می‌کنند. 

دیدار دوستانه تیم ملی فوتبال افغانستان با اندونیزیا

تیم ملی فوتبال افغانستان امروز سه‌شنبه،۲۵ عقرب در یک بازی دوستانه با تیم ملی فوتبال اندونیزی بازی خواهد کرد.

این بازی، ساعت 6:30 شام به وقت افغانستان در شهر آنتالیای ترکیه برگزار می‌شود. تیم ملی فوتبال کشور تمرینات خود را هفته گذشته در این شهر آغاز کرده بود. این بازی برای آماده‌سازی بازیکنان تیم فوتبال کشور برای حضور در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا از سوی فدراسیون فوتبال افغانستان مهم عنوان شده است. این در حالیست که بعد از تسلط طالبان به این کشور به خاطر متوقف شدن این بازی نگرانی های زیادی برای مردم و بازیکنان این ورزش ایجاد شده بود. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.