فعالی گفت: احیای حصار و بقایای معماری قلعه تاریخی منوجان با مشارکت وزارت میراث‌فرهنگی و معین‌ اقتصادی منوجان در حال انجام است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، فریدون فعالی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان با اشاره به اینکه احیای حصار و بقایای معماری قلعه تاریخی منوجان در حال انجام است، گفت: پروژه مطالعه، مرمت و احیای قلعه منوجان یکی از پروژه‌های موفق همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و شرکت سنگ آهن گوهر زمین به عنوان معین اقتصادی شهرستان منوجان است.

او  افزود: مرمت این قلعه با تخصیص اعتبار قابل توجهی از سوی شرکت گوهر زمین از زمستان سال ۱۳۹۶ آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد.

فعالی با اشاره به اینکه تاکنون بخش قابل توجهی از قلعه منوجان آواربرداری شده و هم اکنون مرمت و احیای حصار و بقایای معماری این قلعه در حال انجام است، بیان کرد همزمان با فعالیت یاد شده، کاوش باستان‌شناسی این قلعه با هدف شناخت استقرار‌های ادوار مختلف نیز انجام شده که نتایج ارزنده‌ای در برداشته است.

او  با بیان اینکه این پروژه در حال حاضر به عنوان بزرگ ترین پروژه حوزه میراث‌فرهنگی در جنوب استان کرمان به شمار می‌رود، تاکید کرد: با اجرای این پروژه برای ۴۰ نفر شغل ایجاد شده است و مصمم هستیم با همکاری و مساعدت معین اقتصادی منوجان به احیا و ساماندهی کامل قلعه بپردازیم.

 مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان بیان داشت: امیدواریم با اتمام مرمت این قلعه، شاهد حضور گردشگران و ایفای نقش آن در رونق گردشگری و در نتیجه  شکوفایی اقتصاد خانوار‌های ساکن در شهرستان منوجان باشیم.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار