رئیس جمهور عراق در همایش صلح و امنیت خاورمیانه تاکید کرد منطقه در مرحله تعیین کننده‌ای قرار گرفته و بغداد در این تحولات تاثیر سرنوشت سازی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از السیاسه نیوز، برهم صالح، رئیس جمهور عراق در همایش صلح و امنیت خاورمیانه بر مهم بودن مرحله کنونی منطقه تاکید کرد.

وی گفت: خاورمیانه در مرحله انتقالی و تعیین کننده‌ای قرار گرفته است. عراق کشوری است که در این تحولات تاثیر سرنوشت سازی دارد و اتفاق‌هایی که در عراق روی می‌دهد، پیامد‌های زیادی در منطقه خواهد داشت.

برهم صالح افزود: امیدواریم انتخابات با نتایج قانونی پایان یابد و دولتی تشکیل شود که تامین کننده حقوق مردم عراق برای زندگی آزادانه و کریمانه باشد.

برهم صالح با تاکید بر اینکه مرحله آینده مرحله اتفاق‌های مهم در عراق است، اعلام کرد: در تثبیت ارکان حکومت قدرتمند و روش عملکرد حکومت مشکلاتی داریم که امیدواریم در این زمینه کار شود. عراق نقطه ارتباط عرب، کرد، شیعه، سنی و دیگر گروه‌ها است.  در عراق مشکلات بزرگی وجود دارد که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت.

رئیس جمهور عراق تاکید کرد که در منطقه با چالش‌های امنیتی و افراط گرایی مواجه هستیم. این مسائل با اقدامات داخلی حل نمی‌شود، بلکه نیازمند همکاری‌ها و ارتباطات منطقه‌ای است؛ هرچند اختلافات در منطقه عمیق است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار