وزارت خارجه آمریکا با بیان اینکه نحوه خروج نظامی از افغانستان در دیگر کشورها تکرار نخواهد شد، بر خروج سریع شهروندان آمریکایی از کشور اتیوپی تاکید کرد.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از افق، وزارت خارجه آمریکا با تاکید بر خروج سریع شهروندان آمریکایی از کشور افریقایی اتیوپی اعلام کرد که نحوه خروج نظامی از افغانستان در اتیوپی و دیگر کشورها تکرار نخواهد شد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا بار دیگر از امریکایی‌های مقیم اتیوپی خواست که هرچه سریع‌تر این کشور را ترک کنند و تأکید کرد که خروج نظامی مشابه آنچه در افغانستان صورت گرفت رخ نخواهد داد.

وی افزود: «ما نگرانیم تصور نادرستی در میان شهروندان وجود داشته باشد مبنی بر اینکه آنچه در افغانستان رخ داد می‌تواند توسط دولت آمریکا در سایر نقاط جهان هم تکرار شود.»

وی تاکید کرد: کاری که ما در افغانستان انجام دادیم منحصر به فرد بود و ایجاد یک خط هوایی نظامی برای حدود 125 هزار نفر چیزی نیست که دولت آمریکا بتواند در جای دیگر هم تکرار کند.

ند پرایس اضافه کرد که دلیلی وجود ندارد که امریکایی‌ها تا آخرین لحظه منتظر بمانند و بعد اتیوپی را از طریق پروازهای تجاری ترک کنند.

با خروج آشفته آمریکا از افغانستان و سقوط این کشور به دست طالبان، واشنگتن هدف انتقادهای شدید جهانی قرار گرفت.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Afghanistan
سلمان مرادی
۰۶:۳۵ ۲۰ آذر ۱۴۰۰
سلام خدمت شما عزیزان
من خبرنگار هستم در افغانستان .اگر اداره شما مایل باشند حاظرم در خصوص ارسال اخبار و گزارشات با شما همکاری کنم .
با احترام.
آخرین اخبار