باد شدید و یخبندان شبانه در سیستان و بلوچستان

باد شدید و یخبندان شبانه سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان حیدری ،مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان با اشاره به صدور هشدار سطح زرد  هواشناسی گفت: از صبح چهارشنبه با نفوذ توده هوای سرد و افزایش سرعت وزش باد، یخبندان شبانه و گردوخاک برخی مناطق سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

حیدری افزود: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش یابی و مدل‌های جوی وزش این باد شدید و کاهش دما شهرستان‌های زابل، هیرمند، زهک، نیمروز، هامون و مناطق مرکزی و نوار شرقی و غرب استان را دربر می‌گیرد.

وی افزود: مهمترین پیامد‌های نفوذ توده هوای سرد و وزش باد‌های سرد شمالی در مناطق درگیر، خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا، کاهش محسوس دما و یخبندان موقتی شبانه در مناطق مرکزی استان است.

وی ادامه داد: شرایط پیش رو سبب افزایش مصرف حامل‌های انرژی می‌شود.

حیدری خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود کشاورزان، گلخانه داران و فعالین بخش‌های دام و طیور نیمه شمالی استان برای جلوگیری از خسارت‌های احتمالی باد شدید و سرما، اقدامات پیشگیرانه لازم را انجام دهند.

وی گفت: پرهیز از سفر‌های غیرضرور، تهیه سوخت کافی و کنترل سامانه‌های گرمایشی برای گلخانه‌ها و سالن‌های پرورش دام و طیورو، تخلیه آب سامانه‌های آبیاری تحت فشار و کنترل ضدیخ ماشین آلات کشاورزی در مناطق مرتفع از جمله اقداماتی است که برای شرایط پیش رو توصیه می‌شود.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار