رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان گفت: بیش از ۱۳ هزار میلیارد ریال تسهیلات جهش تولید امسال به واحد‌های تولیدی استان تزریق شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، علی تشنه دل رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات رونق تولید به ۴۵۴ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی استان پرداخت شده است.

وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداختی به واحد‌های تولیدی استان، ۱۲۵ واحد به ارزش حدود ۱۲ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال مربوط به بخش صنعت و ۳۲۹ واحد به ارزش حدود یکهزار و ۲۳۰ میلیارد ریال مربوط به بخش کشاورزی است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان تصریح کرد: تاکنون در قالب تسهیلات رونق تولید ۱۴۰۰، ۶۸۱ واحد تولیدی برای دریافت تسهیلات به ارزش حدود ۴۳ هزار میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شده اند که پرونده ۲۲۷ واحد در بانک‌ها در دست بررسی است.

وی با اشاره به دیگر دستور کار این جلسه اظهار داشت: در این نشست با پرداخت تسهیلات به ارزش بیش از یکهزار و ۹۰۰ میلیارد ریال به ۱۴۶ واحد تولیدی صنعتی و کشاورزی موافقت و مشکلات بانکی و زیربنایی هفت واحد تولیدی، صنعتی و معدنی استان بررسی شد.

تشنه دل در پایان ضمن ارائه گزارشی از وضعیت صنعت و معدن شهرستان مهدیشهر گفت: این شهرستان دارای ۲ شهرک صنعتی و ۲ ناحیه صنعتی است و ۶۱ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری با سرمایه گذاری بالغ بر هفت هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال در این شهرک‌ها و نواحی صنعتی مشغول به فعالیت هستند که زمینه اشتغال حدود ۲ هزار و ۴۰۰ نفر را در این شهرستان فراهم کرده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان ادامه داد: در شهرستان مهدیشهر تعداد ۵۳ معدن دارای پروانه بهره برداری با ذخیره قطعی ۵۲ میلیون تن و ظرفیت استخراج یک میلیون تن، با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۲۷ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۱۵ نفر فعالیت می‌کنند.

استاندار سمنان و اعضای کار گروه تسهیل و رفع موانع تولید استان سمنان در سفر به شهرستان مهدیشهر از ۲ واحد تولیدی کاشی سمنان و سیم و کابل سمنان بازدید و در سیصد و بیستمین جلسه این کارگروه که به میزبانی فرمانداری مهدیشهر تشکیل شده حضور یافتند.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.