مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: ۵ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان برای جبران خسارات سال زراعی گذشته به بخش کشاورزی، دام و طیور سبزوار پرداخت شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  مهشید راهبر مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار گفت: از میزان ۵ میلیارد و ۳۰۴ میلیون تومان غرامت، ۲ میلیارد و ۴۵۸ میلیون تومان مربوط به زیربخش دام و  ۷۷۸ میلیون تومان مربوط به زیر بخش طیور بوده است.

او افزود: خسارت‌های بخش دامی زیر پوشش صندوق بیمه کشاورزی بر اثر بیماری و حادثه همچون بیماری‌های عفونی واگیردار شامل تب برفکی، طاعون، آبله و سایر موارد بوده است.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار ادامه داد: همچنین  ۴۶۲ میلیون تومان مربوط به زیربخش محصولات باغی، یک میلیارد و ۵۱۳میلیون تومان مربوط به زیربخش محصولات زراعی و ۹۱ میلیون تومان هم در بخش منابع طبیعی مرتبط با خسارت‌های خشکسالی، سرما، سیل، تگرگ و تنش گرما بوده است.


بیشتر بخوانید


راهبر بیان کرد: ۳۲۰ هزار راس دام سنگین و سبک این شهرستان زیر پوشش بیمه قرار گرفته است که این آمار نسبت به سال زراعی گذشته ۵۵۰ درصد بیشتر شده است؛ در بخش باغی نیز ۶۰۰ هکتار از باغ‌های سبزوار و در بخش زراعی سه هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع زیر پوشش بیمه قرار گرفته بود.

او تصریح کرد: با توجه به حمایت دولت در حمایت از بهره برداران بخش کشاورزی و جبران خسارت، انتظار می‌رود دامداران و کشاورزان با بیمه محصولات خود، خطرات تولید را کاهش داده و برای خود امنیت خاطر ایجاد کنند.

مسئول نمایندگی صندوق بیمه کشاورزی سبزوار تاکید کرد: این صندوق در سال زراعی جدید با ارائه تعرفه‌های متنوع و طرح‌های نوین بیمه‌ای سعی در جلب اعتماد بیشتر جامعه کشاورزی و افزایش ضریب نفوذ بیمه دارد و با افزایش سرعت و کیفیت خدمات بیمه‌ای امکان برخورداری بیشتر بهره برداران و تولیدکنندگان این بخش را فراهم آورده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام//ص.ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.