جمالیان گفت: روند واکسیناسیون عمومی کرونا شتابان و واکسن‌ها متنوع هستند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک،  جمالیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک از وجود واکسن‌های متنوع کرونا در سبد مراکز تزریق واکسن استان مرکزی خبر داد.

جمالیان با اشاره به روند شتابان واکسیناسیون عمومی افزود: بیش از ۹۵ درصد جامعه هدف بالای ۶۰ سال استان واکسن کرونا را دریافت کردند.

او اضافه کرد: پوشش افراد دو دوز تزریق کرده را به ۷۰ درصد رسیده است و ۸۶ درصد جامعه هدف هم دوز اول واکسن خود را دریافت کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک بیان کرد: ۱۴ درصد دیگر علی رغم توصیه‌های فراوان درباره اهمیت تزریق به موقع واکسن کرونا برای ریشه کنی این ویروس مرگبار هنوز با تردید‌های واکسیناسیون دست و پنجه نرم می‌کنند.

او ادامه داد: با این وجود در ۲۴ ساعت اخیر ۸۱ مورد جدید ابتلا به کرونا در استان مشاهده شده و یک نفر هم جان خود را از دست داد و بدین ترتیب تعداد موارد مبتلا به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تا کنون به ۱۰۴ هزارو ۴۸۷ نفر رسیده است.

جمالیان تصریح کرد: متاسفانه در این ۲۴ ساعت ۱ مورد فوتی در اثر ابتلا به ویروس کرونا در استان مرکزی گزارش شده است که با این حساب تعداد فوتی‌ها در اثر این بیماری در استان به ۲ هزارو ۹۴۳نفر رسیده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.