به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمد جواد رجائیان، مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، گفت: در کناربرنامه ریزی برای ارسال پیامک، میزان عوارض همزمان از طریق درگاه اینترنتی هم قابل مشاهده و پرداخت است.
او افزود: شهرداریها طبق قانون و مشابه سایر شرکتهای خدمات رسان مانند شرکتهای آب و برق و گاز بخشی از هزینه خدمات ارائه شده را از مشترکان که در شهرداری شهروندان هستند دریافت میکنند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، ادامه داد: این هزینه در قالب صدور قبض عوارض عمران، نوسازی و خدمات شهری برای واحدهای مسکونی و عوارض کسب و پیشه برای واحدهای تجاری چاپ و معمولا سالی یک نوبت توزیع میشود.
رجائیان، با بیان اینکه شهرداری مشهد از سال ۱۳۹۰ امکان پرداخت الکترونیک انواع قبوض را فراهم کرده و وب سایتی نیز برای همین منظور ایجاد شده بود، بیان کرد: با این وجود مراجعه به شهرداری همچنان وجود داشت که عمدتا برای سوال از نحوه محاسبه این عوارض بود.
بیشتر بخوانید
او تصریح کرد: بررسیهای انجام شده ما را به این جمع بندی رساند که دو موضوع را برای رفع این مشکل در دستورکار قرار دهیم، در همین مسیر ابتدا سامانه نرم افزاری و درگاه اینترنتی مورد بازنگری قرار گرفت و ساده سازی شد.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، تاکید کرد: دوم اینکه تیم پاسخگویی شکل گرفت تا در صورت لزوم نحوه استفاده از این خدمات را به صورت تلفنی به شهروندان آموزش داده و در مورد روش محاسبه عوارض نیز توضیحات لازم را به شهروندان عزیز ارائه دهند.
رجائیان اظهار کرد: نکته دیگر اینکه سوابق پرداختهایی که در سالهای گذشته انجام شده نیز در پرونده الکترونیک هر واحد مسکونی یا تجاری در دسترس مردم قرارداده شد.
او با اشاره به اینکه سامانه مورد نظر مشابه سایر سامانههای شهرداری برای سهولت دسترسی در آدرس sm.mashhad.ir قرارگرفته است افزود: مجاوران عزیز میتوانند برای پاسخگویی به این وبسایت مراجعه کنند.
مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری مشهد، با بیان اینکه این مدل جدید پاسخگویی اخیرا طراحی و وبسایت جدید هم در چندماه اخیر راه اندازی شده است ادامه داد: آموزش شهروندی و اعلام اطلاع رسانی این موضوع را تازه شروع کرده ایم و هنوز برآورد دقیقی از کاهش مراجعات نداریم و پس از بررسی ظرف چندماه آینده نتایج تاثیر آن برکاهش حضوری مردم درشهرداری اعلام خواهد شد.
انتهای پیام//ص.ب