هر ساله در ماه نوامبر میلیون‌ها خرچنگ برای تولید مثل به سمت جزیره کریسمس استرالیا مهاجرت می‌کنند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از dailymail، بیش از ۵۰ میلیون خرچنگ قرمز از جنگل تا ساحل پارک ملی در شمال غربی استرالیا، مهاجرت کردند تا در آنجا تولید مثل کنند. در فیلم‌هایی که از این پدیده طبیعی سخت‌پوستان ثبت شده است، آن‌ها در جاده‌ها، پل‌ها، صخره‌ها و رودخانه‌ها ازدحام می‌کنند تا به موقع برای تولید مثل به جزیره کریسمس برسند. این خرچنگ‌ها هنگام حرکت بر فراز صخره‌ها و در میان شهرک، در مکان‌های بسیار عجیبی ظاهر می‌شوند.

عبور خرچنگ ها از روی پل

کارکنان جزیره چندین ماه با ساختن پل‌های مخصوص خرچنگ و موانع موقت، آن‌ها را برای مهاجرت آماده کردند. دکتر تانیا دتو، هماهنگ‌کننده برنامه گونه‌های مهاجم در جزیره کریسمس، به دیلی میل استرالیا گفت که این منطقه از سال ۲۰۰۵ تا کنون این همه خرچنگ مهاجر را به خود ندیده است. دکتر دتو گفت که تیم زمان زیادی را صرف مدیریت پل‌ها و موانعی کرده است که به حفظ امنیت خرچنگ‌ها در سفرشان کمک می‌کرد. این متخصص گفت کارشناسان در جزیره می‌توانند مسیر ناهمواری را که سخت‌پوستان طی می‌کنند پیش‌بینی کنند، اما این مسیر هر سال اندکی تغییر می‌کند. گفتنی است، برخی از خرچنگ‌ها هنگام بالا رفتن از ساختمان‌های سه طبقه گیر کردند یا از صخره‌های آهکی جزیره افتادند. این مهاجرت معمولاً با اولین بارندگی در فصل مرطوب که در اکتبر یا نوامبر رخ می‌دهد، آغاز می‌شود.

بیانکا پریست، مدیر اجرایی جزیره کریسمس گفت که این رویداد طبیعی باورنکردنی هر سال در این جزیره زیبا رخ می‌دهد. وی افزود: کارمندان پارک ملی جزیره کریسمس کیلومتر‌ها علائمی را نصب کردند و جاده‌های سراسر جزیره را بستند تا از میلیون‌ها خرچنگ که خانه‌های جنگلی خود را به مقصد ساحل ترک می‌کنند، محافظت کنند. در طول سال‌ها بازدیدکنندگان از هر گوشه‌ای از جهان به این کشور سفر می کنند تا شاهد این پدیده دیدنی حیات وحش باشند.

در ادامه ویدئویی از این مهاجرت دیدنی مشاهده می کنید:


بیشتربخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۱۹:۴۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اگه باب اسفنجی اینجا بود می گفت آخجون بریم همبرگر خرچنگی بخوریم .