معاون سیاسی فرماندار سلسله گفت: قیمت مصوب گوشت قرمز گرم با درجه‌بندی دام جوان، میانسال و پیر به قصابی‌های این شهرستان اعلام شده است.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، روح الله زمانیان معاون سیاسی فرماندار سلسله  در جلسه ساماندهی قیمت گوشت قرمز با اشاره به نرخ گذاری نامناسب این ماده پروتئینی در شهرستان اظهار داشت: بالاتر بودن قیمت گوشت قرمز در سلسله نسبت به شهرستان‌های همجوار موجب نارضایتی مردم شده بود.

زمانیان ادامه داد: در این راستا تیمی متشکل از ادارات مرتبط تشکیل، تمامی فرآیند خرید، ذبح، حمل، سود قصابان، هزینه‌های نگهداری و کشتارگاه چند نمونه دام (گوساله و گوسفند) بررسی و قیمت‌ها به صورت کارشناسی تعیین شد.

او گفت: قیمت گوشت قرمز قابل عرضه در قصابی‌ها باتوجه به سه لیبل (نشانه گذاری) قرمز برای دام جوان، سفید برای دام میانسال و زرد برای دام پیر اعلام شده است.

معاون سیاسی فرماندار سلسله افزود: بر این اساس قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله با لیبل قرمز ۱۱۷ هزار تومان، لیبل سفید ۱۰۰ هزار تومان و لیبل زرد ۹۰ هزار تومان تعیین شد و هر کیلوگرم گوشت گوسفند بدون استخوان با لیبل قرمز ۱۱۰هزار تومان و با استخوان ۹۹هزار تومان، لیبل سفید بدون استخوان ۹۹ هزار تومان و با استخوان ۸۹ هزار تومان، لیبل زرد بدون استخوان ۸۹ هزار تومان و با استخوان ۷۹ هزار تومان قیمت گذاری شده است.

زمانیان تاکید کرد: همه واحد‌های قصابی شهرستان سلسله ملزم به نصب قیمت در مغازه هستند و تیمی به صورت روزانه بر این بازار نظارت دارد که در صورت تخلف، اقدام قانونی شامل اخطار، پلمپ و نصب بنر صورت خواهد گرفت.

او اضافه کرد: از مجموع ۳۴ واحد قصابی فعال در شهر الشتر (مرکز شهرستان سلسله) ۲۷ واحد دارای مجوز و هفت واحد فاقد مجوز هستند که باید از طریق اداره صنعت، معدن و تجارت تعیین تکلیف شوند.

 

انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.