مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از شروع عملیات آماده‌سازی ماشین‌آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت  براساس گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، جلال زاده مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از آغاز طرح راهداری زمستانی از ابتدای آذر ماه خبر داد و گفت: ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر راه‌های استان تحت پوشش راهداری زمستانی قرار می‌گیرد.

وی افزود: در طرح راهداری زمستانی امسال ۲۷ راهدارخانه بین راهی و مرکزی جانمایی شده است.

به گفته جلال زاده امسال ۹۰ دستگاه ماشین‌آلات برای راهداری زمستانی شامل؛ گریدر، لودر، دستگاه شن پاشو بیل برف روب آماده به کار است که تعداد آن‌ها به مرور بنا به ضرورت با اجاره ماشین‌آلات مورد نیاز در طول فصل به بیش از ۱۲۰ دستگاه افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌جنوبی از شروع عملیات آماده‌سازی ماشین‌آلات برای استقرار در نقاط دارای اولویت  براساس گردنه‌های برفگیر و راهدارخانه‌ها خبر داد و افزود: بقیه ماشین‌آلات نیز در محل‌های در نظر گرفته شده مستقر خواهند شد.

وی در خصوص با راهداری زمستانی اظهار کرد: حدود ۱۵ هزار تن شن، ماسه و نمک را برای مصرف زمستانی پیش بینی و تمامی آن آماده شده و در محل مورد نظر دپو شده است.

جلال زاده، ادامه داد: جلسات هماهنگی با روسای ادارات شهرستان‌ها، عوامل اجرایی و سایر دستگاه‌های امدادی از قبیل؛ هلال احمر و اورژانس برگزار شده است.

رئیس پلیس راه خراسان‌جنوبی عنوان کرد: طرح راهداری زمستانی امسال بر اساس دستورالعمل کشوری از ابتدای آذرماه آغاز می‌شود که با توجه به تجربه سالیان گذشته و شناسایی نقاطی که بیشترین مشکل را در زمان بارندگی داریم برنامه ریزی لازم انجام پذیرفته و ضروری است باتوجه به وسعت طول راه‌های استان در زمان بارش و برای رفع انسداد مسیر‌های روستایی باید از تعاملات با دهیاری، بخشداری‌ها و ستاد بحران استفاده کرد.

سرهنگ رضایی افزود: نیروهای پلیس راه در قالب گشت‌های پلیس راه در تعامل با نیرو‌های راهداری آماده خدمت رسانی به مردم شریف استان هستند.

انتهای پیام / ط ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.