روسیه از احتمال همکاری با امارات در ساخت جنگنده سوخو۵۷ خبر داد

یک مقام ارشد روس در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی هوایی دبی، از رایزنی با امارات در راستای همکاری در ساخت جنگنده سوخو۵۷ خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المانیتور، «ویکتور کلادوف» مقام ارشد نظامی روسیه، از احتمال مشارکت روسیه و امارات در ساخت جنگنده سوخو۵۷ خبر داد.

این مقام ارشد روس که رئیس بخش همکاری‌های بین‌المللی شرکت دفاعی «راستک» نیز هست، در جریان «نمایشگاه بین‌المللی هوایی دبی» گفت: «روسیه برای بار دیگر با امارات بر سر مشارکت در ساخت جنگنده سوخو۵۷ رایزنی می‌کند.»

او در ادامه افزود: «روسیه برای همکاری با دیگر کشور‌ها شرطی قائل نیست.»

سوخو۵۷ اولین حضور خود را در یک نمایش بین‌المللی، در نمایشگاه هواپیمایی دبی داشت و مقامات روسی روز سه‌شنبه با «محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی، دیدار کردند.

پیش از این نیز «یوری سلیوسار» مدیر شرکت هواپیمایی متحد روسیه، در نمایشگاه هوایی دبی در امارات متحده عربی، اعلام کرد تولید انبوه نسل جدید جنگنده‌های پیشرفته روسیه با نام «چک‌میت» از سال ۲۰۲۶ (۱۴۰۵) آغاز خواهد شد.

چک‌میت یک جنگنده پنهانکار چند منظوره تک موتوره، تک صندلی نسل پنجم و هواپیمای تاکتیکی سبک توسعه یافته سوخو است.

پیش از آن نیز «دیمیتری شوگایف» رئیس سرویس فدرال همکاری‌های نظامی و فنی روسیه، در مصاحبه‌ای اعلام کرد که در حال مذاکره با ترکیه برای کمک به این کشور در راستای توسعه جنگنده‌های نسل پنجم است.

این در حالی است که «میرا رزنیک» معاون دستیار وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد دولت این کشور متعهد فروش جنگنده‌های اف۳۵ به امارات شده است تا این کشور را به یک شریک بالقوه در منطقه تبدیل کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار