پرداخت صدقه از طریق کد «کیوآر» در استان سمنان امکان پذیر شد

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به امکان پرداخت صدقه از طریق کد «کیوآر» در این استان گفت: ۸۰ هزار صندوق صدقات در سطح استان سمنان به برچسب کد (QR) مجهز شدند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حمید رضا رجب زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان با اشاره به تهیه و توزیع ۸۰ هزار برچسب کد (QR)، به خبرنگاران ابراز داشت: برچسب‌های مذکور بر روی صندوق‌های صدقات خانگی، اماکن و معابر نصب و امکان پرداخت از این طریق برای مشترکان فراهم شده است.

وی خاطرنشان کرد: این اقدام با هدف اشاعه فرهنگ خیر و احسان بر بستر الکترونیک و بهره‌گیری از شیوه‌های نوین انجام می‌شود.
تصریح کرد: کمیته امداد استان سمنان درصدد است از شیوه‌های نوین در بستر الکترونیکی به ویژه در شرایط سخت کرونایی برای دریافت کمک‌های مردمی اقدام کند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان به ۸۰ هزار صندوق صدقه کوچک خانگی، معابر، اماکن عمومی و ادارات استان سمنان اشاره و تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های کد «QR» ذخیره اطلاعات تماس است.

وی کاهش زمان تخلیه، کاهش هزینه‌های اجرایی، اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی سریع به مشترکان، حذف قبوض کاغذی و ارائه رسید الکترونیکی و جلوگیری از استهلاک پول ملی را مزیت‌های پرداخت صدقه از طریق «QR» برشمرد و افزود: مردم نیک‌اندیش استان سمنان می‌توانند با نصب اسکنر «QR» در تلفن همراه هوشمند خود به‌طور خودکار وارد صفحه اطلاعات مشترکان صدقات شوند و پس از ورود به صفحه پرداخت بانکی نسبت به واردکردن مبلغ موردنظر اقدام کنند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان سمنان تاکید کرد: از این پس همشهریان می‌توانند کلیه مساعدت‌های خود را طریق اسکن «QR» نصب‌شده بر روی صندوق‌ها های صدقات خانگی و اماکن عمومی، و همچنین در بانک‌ها، راه آهن، فرودگاه‌ها، کتابخانه‌ها، بیمارستان‌ها و مسیر‌های پرتردد شهر پرداخت کنند.

رجب‌زاده به امکان اختصاص لینک پرداخت صدقات از طریق «QR» به هر شخص اشاره و بیان کرد: اجرای این طرح امکان لینک پرداخت اختصاصی برای هر فرد را مهیا می‌کند.

از مزایای داشتن لینک اختصاصی، پرداخت صدقه و یا سایر سرفصل‌های دیگر با استفاده از گوشی تلفن همراه است که معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان آن را عنوان کرد.

وی در ادامه یادآور شد: با توجه به اینکه تنها با داشتن یک لینک پرداخت هر فرد می‌تواند صدقه پرداخت کند.

اجرای این طرح، پیش‌بینی افزایش ۷۵ هزار مشترک دیگر در سطح استان سمنان را در دستور کار قرار داده است.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.