فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: فضای مجازی ابزاری است که دشمن در جهت اهداف خود طراحی کرده و بسیج با اجرای برنامه‌های متعدد در مقابل این فعالیت‌ها ایستادگی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، سردار احمد شفاهی  فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت هفته بسیج و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان بویژه شهید میرحسینی اظهار داشت: به فرموده رهبر معظم انقلاب اهمیت فضای مجازی به اندازه انقلاب اسلامی است و تاکنون بسیج به عنوان نهاد پیشرو اقدامات خوبی در این زمینه انجام داده که یکی از آن‌ها ساختارسازی بوده و در همین راستا شبکه فعالی در سطح استان راه اندازی شده و به ازای هر ناحیه مقاومت یک گردان فضای مجازی خواهر و برادر داریم.

وی بیان کرد: یکی از اهداف تشکیل این رویداد تولید محتوا است که اتفاقات خوبی در این زمینه رقم خورده و افزایش تقویت سواد مجازی و رسانه در بین آحاد مردم از جمله بسیجیان بسیار مهم است تا دشمن بهره‌ای نبرد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان افزود: در تلاشیم نیات پلید دشمن را یادآوری کنیم، زیرا دشمنان با برنامه‌های هدفمند و مدت دار بدنبال تغییر سبک زندگی مردم هستند.

وی بیان کرد: در فضای مجازی هدفمند پیش خواهیم رفت تا عملیات‌های برون مرزی، استانی و ملی انجام دهیم.

سردار شفاهی گفت: از نگاه بنیانگذار و تشکیل دهنده انقلاب بسیج لشکر مخلص خداست و رهبر معظم انقلاب نیز فرمودند بسیج برای جوانان شورآفرین، برای دوستان امیدآفرین و برای دشمنان بیم آفرین است.

وی افزود: همواره در دفاع از کشور و استقلال و ثبات آن در خدمات حیاتی با مقیاس گسترده کشوری و فعالیت‌های پیشرو علمی و فناوری‌های نوین و ایجاد فضای معنوی همه جا نام بسیج برده می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: بسیج ثروت بزرگ و پاره تن ملت است و نسبت به مسائل مردم نباید بی تفاوت باشد.

وی به هفته بسیج اشاره کرد و اظهارداشت: امسال هفته بسیج با تاکید بر تدوین دستاورد‌های انقلاب است و در تلاشیم با بهره گیری حداکثری از رسانه‌ها برای بیان عملکرد‌ها و اقدامات ۴۲ ساله بسیج اقدام کنیم.

سردار شفاهی بیان کرد: در هفته بسیج توسعه خدمات رسانی در حوزه محرومیت زدایی با محوریت گروه‌های جهادی و پایگاه‌های مقاومت و کانون‌های اقشاری انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها در هفته بسیج با حضور مردم و توسط خود آن‌ها اجرایی می‌شود، افزود: فلسفه وجودی بسیج با محوریت ۴۲ ساله در تمامی عرصه‌ها مانند امنیت داخلی، جنگ نرم فرهنگی تا مقابله با ویروس منحوس کرونا بویژه در طرح شهید سلیمانی، احتمام ویژه به تدوین و طراحی برنامه با ویژگی‌های امیدآفرینی و خدمات رسانی با محوریت انسجام و تصویرسازی مثبت از بسیج به عنوان مجموعه الگوساز و امت ساز یاد می‌شود.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان اظهارداشت: شعار امسال هفته بسیج در کل کشور به پیشنهاد این استان به نام "بسیج پاره تن مردم" نامگذاری شده است.

وی خاطرنشان کرد: روزشماری تحت عنوان هفته بسیج ابلاغ و در این هفته هرروز به عنوان روز خاصی نامگذاری شده و برنامه‌های متنوعی مانند رزمایش جهادگران بسیجی با حضور یک‌هزار و ۶۰۰ گروه جهادگر فعال در استان، افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی و محرومیت زدایی، آغاز رزمایش سراسری و خدمت مومنانه بسیج، آغاز پویش نذر خون، رونمایی از سایت علمی و پژوهشی، شرکت در دومین اجلاسیه مجمع جهانی مستضعفین به صورت همزمان و کشوری و برگزاری کنگره ملی دانش آموزی اجرا می‌شود.

سردار شفاهی گفت: اعزام گروه‌های جهادی به حاشیه شهرها، اعزام ۳۰ تیم جهادی با محوریت مباحث درمانی به مکان‌های خاص، تجلیل از بسیجیان کارگر نمونه، برگزاری رزمایش سراسری ثامن، نشست‌های تخصصی با عنوان زن و تفکر بسیجی در نگاه امام، برگزاری نمایشگاه و جشنواره استانی، همایش سران طوایف، نمایشگاه و اجتماع خادمین راهیان نور، برگزاری کارگاه عفاف و حجاب، غبارروبی گلزار شهدا، برگزاری همایش پیاده روی خانوادگی و نشست‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های این هفته است که در استان انجام می‌شود.

وی افزود: امیدواریم این برنامه‌ها زمینه‌ای برای تحقق اهداف بلند حضرت امام (ره) و نظام مقدس جمهوری اسلامی باشد.

فرمانده سپاه سلمان سیستان و بلوچستان بیان کرد: امسال برنامه‌های هفته بسیج نسبت به سال گذشته فراگیری بیشتری داشته و جوانان و نوجوانان بیش از گذشته به این سمت آمده و مقدمات در تمامی حوزه‌ها در حال انجام است.

وی گفت: ۷۳۰ هزار نفر از جمعیت سیستان و بلوچستان پرونده بسیجی دارند که بخشی بسیج فعال و بخشی عادی است.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار