بی مهری به یار مهربان/ دریچه علم به روی جامعه کتابخوان باز می‌شود

سرانه مطالعه در ایران پایین آمده و نیاز است تا اقشار مختلف مردم برای پویایی جامعه به مطالعه هر چه بیشتر کتاب توجه کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، هر زمان که حرف از پیشرفت جامعه به میان می‌آید، نقش مطالعه نیز برای تحقق آن اهمیت پیدا می‌کند.

سرانه مطالعه در کشور ما پایین است و اقشار مختلف مردم مدت زمان کمی از روز را با کتاب خواندن سپری می‌کنند و بعضی‌ها هر چند سال یکبار کتاب می‌خوانند.

یار مهربان گویی دیگر زبانش در دهانش مانده و کسی نیست که به سراغش برود و برای باز شدن فکر خود، کتاب را باز کند و از آن استفاده کند.

باز شدن درب های علم به روی جامعه کتابخوان

یکی از شهروندان بیرجندی می‌گوید: هر کشوری که می‌خواهد در‌های جدید علم به رویش باز شود باید به کتاب و کتابخوانی توجه ویژه‌ای داشته باشد.

او ادامه می‌دهد: کتابخانه‌های ما خالی شده اند و اعضای بسیاری کمی برای مطالعه کتب غیر درسی به کتابخانه می‌روند و یا کتاب امانت می‌گیرند.


بیشتر بخوانید


این شهروند بیرجندی عنوان می‌کند: پویایی فکر، پیشرفت جامعه، تغییر نگرش نسبت به مسائل مختلف زندگی و آغاز تغییر و تحول در اجتماع از جمله فواید کتاب خواندن است.

او بیان می‌کند: خودم ارتباط خوبی با کتاب دارم و سعی می‌کنم در روز حداقل یکی دو صفحه کتاب بخوانم و رابطه خود با کتاب و کتابخانه را قطع نکنم و با توجه به وجود کتب الکترونیکی، همچنان علاقمند به مطالعه کتب کاغذی هستم.

برگزیده شدن ۴ اثر در جشنواره استانی کتاب سال

اما به مناسبت گرامیداشت ایام کتاب و کتابخوانی، دیروز اختتامیه جشنواره استانی کتاب سال در بیرجند برگزار و نفرات برتر جشنواره معرفی شدند.

نبی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در حاشیه این مراسم گفت: ۱۰۶ اثر به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شد تا داوری برای انتخاب برترین‌ها صورت گیرد.

او افزود: پس از انجام داوری جشنواره، از بین آثار رسیده ۴ اثر به عنوان آثار برتر معرفی و در این جلسه از نویسندگان آن‌ها تقدیر به عمل آمد.

نبی زاده در خصوص تعداد کتابخانه‌های استان اظهار کرد: در خراسان جنوبی ۸۳ کتابخانه فعال است و ۹۶۱ هزار و ۳۷۹ جلد کتاب نیز در این کتابخانه‌ها موجود است.

انتهای پیام/ س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.