مدیرکل حفاظت محیط زیست بوشهر گفت: امید است اقدام‌های طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست، با مشارکت همه شرکت‌های نفتی منطقه در زمان مقرر اجرایی شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در نشست با مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس عنوان کرد: نقش سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حفاظت از محیط زیست منطقه و جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست مهم است و در سال‌های اخیر این سازمان اقدام‌های مهمی در زمینه پایش زیست محیطی منطقه و اجرای مصوبات هیات وزیران در کاهش آلودگی‌های محیط زیست انجام داده است.

او بیان کرد: امید است اقدام‌های طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست منطقه موضوع تصویب‌نامه هیات وزیران در سال ۱۳۹۹ با مشارکت همه شرکت‌های نفتی، در زمان مقرر اجرایی شود.

سخاوت اسدی مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز گفت: این سازمان حفاظت از محیط زیست را به عنوان یکی از مهم‌ترین امور می‌داند و به همین علت جلسات ماهانه برای پیگیری امور برگزار خواهد شد.

صنایع پارس جنوبی در طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست مشارکت کنند

تلاش برای کاهش گازهای گلخانه‌ای در منطقه ویژه پارس

نشست فصلی روسای ادارات ایمنی، بهداشت و محیط زیست(HSE)صنایع نفت و گاز منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با موضوع بررسی اقدامات کاهش گاز‌های گلخانه‌ای در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس  برگزار شد.

در این نشست ضمن طرح ابهام‌های صنایع در خصوص مسائل زیست محیطی، اقدام‌های صنایع منطقه در خصوص کاهش گاز‌های گلخانه‌ای بررسی و گزارشی از وضعیت زیست محیطی منطقه از سوی سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ارائه شد.


بیشتر بخوانید


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر در این نشست گفت: صنایع مستقر در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اقدام‌های مطلوبی برای کاهش انتشار گاز‌های گلخانه‌ای انجام داده‌اند.

صنایع پارس جنوبی در طرح جامع کاهش آلودگی‌های محیط زیست مشارکت کنند

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد

به منظور حفاظت از محیط زیست و تداوم همکاری‌های دوجانبه، بین اداره کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر و شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد تفاهم‌نامه همکاری امضا شد.

شرکت عملیات غیر صنعتی پازارگاد با دارا بودن یک آزمایشگاه مجهز و داشتن کارشناسان متخصص هم اکنون پایش‌های روزانه پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس را به‌عهده دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر گفت: این تفاهم‌نامه برای همکاری‌های آزمایشگاهی و همکاری در پایش‌های منطقه پتروشیمی تنظیم شده است.

قلی‌نژاد بیان کرد: آزمایشگاه پازارگاد ظرفیت تبدیل شدن به یک آزمایشگاه معتمد مقیم در شهرستان را دارد که مقدمات اولیه آن در حال اجرا است و امیدواریم در آینده نزدیک مجوز‌های لازم صادر شود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.