شیخ تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر با ژائیر بولسونارو رئیس جمهور برزیل در خصوص شماری ازمسائل دوجانبه بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، «شیخ تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر و  «ژائیر بولسونارو» رئیس جمهور برزیل روز چهارشنبه در دوحه پایتخت قطر دیدار و گفت‌ و‌گو کردند.

در این دیدار روابط دوجانبه و راه‌های توسعه آن به‌ویژه سرمایه‌گذاری در زمینه‌های اقتصادی، دفاعی، انرژی و ورزشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
در جریان این دیدار، امیر قطر از رئیس جمهور برزیل مدال ملی برزیل را دریافت کرد که بالاترین نشان در برزیل است و به سران کشور‌ها اعطا می‌شود.

در این جلسه که تعدادی از وزرای دو کشور نیز حضور داشتند، توافقنامه همکاری‌های نظامی نیز به امضا رسید. بر اساس بیانیه دادگاه سلطنتی قطر، خالد العطیه، وزیر دفاع و «والتر سوزا براگا نتو» همتای برزیلی وی، این توافقنامه را در حضور افسران عالی رتبه دو طرف به امضا رساندند. هر دو طرف همچنین تعدادی از موضوعات مورد علاقه دوجانبه را بررسی کردند.

گفتنی است که تجارت دوجانبه بین قطر و برزیل در سال گذشته ۷۷۴ میلیون دلار بوده است. این دومین سفر بولسونارو ، رئیس جمهور برزیل به این کشور غرب آسیاست. اولین سفر رئیس جمهور برزیل به دوحه در سال ۲۰۱۹ رخ داد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار