مسئول کانون سلامت خادمیاران رضوی استان کرمان گفت: سامانه ارجاع رضوی برای اولین بار در کشور، به صورت آزمایشی در کرمان راه اندازی شده است.


به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  سید رسول طیب، مسئول کانون سلامت خادمیاران رضوی استان کرمان گفت: شهر کرمان با داشتن ۴ منطقه و کانون‌های محله ای، دارای تعداد بسیار زیادی خادمیار ویاور رضوی است که همت بلندی در خدمت رسانی به نیازمندان دارند.

او با بیان اینکه، برای برقراری ارتباط بین مخدوم و خادم، نیازبه واسطه‌هایی است، افزود: پس از شناسایی نیازمند از سوی کانون‌های محله‌ای ودرصورت بیمار بودن، به رابط سلامت کانون ما، اطلاع رسانی می‌شود.

طیب عنوان کرد: در هر منطقه یک رابط سلامت وجود دارد که بعضا پزشک بوده و در صورت صلاحدید در همان ابتدای امر، مخدوم بیمار را معالجه و یاچنانچه نیاز به درمان بیشتر داشته باشد در سامانه ارجاع رضوی، ثبت نام می‌شود.

مسئول کانون سلامت خادمیاران رضوی استان کرمان، درخصوص سامانه سلامت عنوان کرد: این سامانه تشکیل شده از گروهی پزشک باتجربه است که با هدف رضای خداوند و خشنودی امان رضا (ع) مشغول به خدمت رسانی هستند.

طیب، با بیان اینکه اگر بیمار نیازمند، دفتر بیمه نداشته باشد با رایزنی‌های انجام شده با بیمه سلامت برای شخص بیمار دفتر بیمه تهیه می‌شود، گفت: این سامانه تقریبا با ۲۵ پزشک عمومی، ۱۵ پزشک متخصص در زمینه‌های مختلف و فیزیوتراپ وهمچنین با همکاری داروخانه‌هایی که در هر منطقه تقریبا ۳ مورد اعلام آمادگی برای رفع مشکل بیماران نیازمند کرده اند، درحال خدمت رسانی به بیماران نیازمند کرمان، است.

بیمه سلامت

او با اشاره به اینکه درحال رایزنی برای افزایش پزشک و متخصص هستیم، گفت: برای خدمت رسانی بهتر، با ۲ درمانگاه خصوصی و همکاری حائز اهمیت داروخانه‌های سطح شهر، درحال افزایش پزشک و متخصص هستیم.

مسئول کانون سلامت خادمیاران رضوی استان کرمان با اشاره به اینکه سامانه ارجاع رضوی برای اولین بار در کشور راه اندازی شده است، افزود: از ابتدای مهر به طور آزمایشی این سامانه شروع به کار کرده وطی این یک ماه بیش از ۳۰ نفر ثبت و فرایند درمان آنان طی شده است.

او با تقدیر از انجمن‌های مردم نهاد در زمینه بهداشت وپزشکی، که بصورت خودجوش اعلام همکاری کرده اند، عنوان کرد: چنانچه با خیر‌ها و انجمن‌های مردم نهاد فعال، تفاهمنامه منعقد کنیم به بیماران در سطح ۲ و۳ هم رسیدگی می‌شود.

مسئول کانون سلامت خادمیاران رضوی استان کرمان گفت: سطح ۲ و۳ مراحل بستری و جراحی است که طی این ۳۰ روز در سطح ۱، در سامانه ارجاع خدمات درمانی خوبی به بیماران داده شد.

او با بیان اینکه در حال سنجش نقاط قوت و برطرف کردن معایب سامانه هستیم، ادامه داد: از هفته‌های آینده قرار بر این است که سامانه ارجاع را به طور مستقیم در اختیار کانون‌های محله‌ای قرار دهیم که پس از شناسایی، بیمار را ثبت نام و برای انجام مراحل درمان معرفی شود.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار