آیت الله مکارم شیرازی گفت:بسیج یک نیروی مقدس است که در بزرگترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قم،  آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع تقلید امروز در دیدار سردار سلیمانی،رئیس سازمان بسیج مستضعفین اظهار کرد: بسیج مسئله حساسی است و کسی که می‌خواهد بسیج را اداره کند برنامه‌اش سنگین‌تر از کسانی است که می‌خواهند گروه‌های نظامی و شبه نظامی را اداره نمایند.

او  افزود: رئیس بسیج باید برای همه این‌ها آماده باشد و بتواند نقش آفرینی کند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: بسیج شبیه‌ترین سربازان به سربازان پیغمبراکرم (ص) هستند و آن زمان این گونه نبود که سربازان را استخدام و یا برای این کار تعیین کنند.

این مرجع تقلید گفت: انگیزه بسیج با همه گروه‌ها متفاوت است؛ به گونه‌ای که در دیگر گروه‌ها انگیزه‌های دنیایی وجود دارد، ولی در بسیج خلوص نیت حاکم است و این سبب می‌شود نیروی آن چندین برابر شود و شباهت آن به لشکر پیغمبر (ص) و امیرالمومنین (ع) از این رو است و برای همگان قابل قدردانی است.

آیت‌الله مکارم شیرازی گفت: اگرچه بسیج با اخلاص وارد میدان می‌شود، اما مانعی برای تشویق نیرو‌ها وجود ندارد و بسیجیان باید از تشویق و قدردانی پشتوانه داشته باشند تا خدمت آنان بقا و دوام داشته باشد.

او همچنین ادامه داد: باید مراقب بود تا بسیجیان به آلودگی‌های اخلاقی دچار نشوند تا هرگز نام بسیج خدشه‌دار نگردد و همچون گذشته همواره پاک بماند و با افراد بی‌اخلاق بدون ملاحظه برخورد شود.

این مرجع تقلید عنوان کرد: هر وقت کلمه بسیج گفته می‌شود، خاطرات خوبی تداعی می‌گردد. این دلیل است که بسیجی در برنامه‌های مختلف بی‌مزد و منت حاضر به خدمت است.

آیت الله مکارم شیرازی با اشاره به خدمات جهادی بسیجیان گفت: بسیج در عرصه‌های مختلف سازندگی و ... ورود کرده و یک نیروی مقدس و بزرگ است که در بزرگترین زرادخانه‌های دنیا هم پیدا نمی‌شود.

او افزود: در دنیا باید افراد را با تملق استخدام کنند و سربازانشان باز هم میدان را خالی می‌کنند، اما سربازان و بسیجیان ما همچون سربازان پیغمبر (ص) جان بر کف و خالصانه خدمت می‌نمایند.

این مرجع تقلید ادامه داد: این انتظار از بسیج وجود دارد که با اخلاق و با جوانان دیگر تفاوت داشته باشد چرا که بسیج الگوی مناسب برای همه اقشار است.

او تاکید کرد: بسیج باید معلومات و دانش نیرو‌های خود را بالا ببرد تا بتوانند آبروی این نیرو را حفظ کنند. بایستی در جهت  افزایش معلومات این قشر اقدام شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این دیدار بیان کرد: بسیج بعد از بیانیه گام دوم رهبر انقلاب رویکرد‌های جدیدی را آغاز کرده و سند راهبردی اعتلای ۱۰ ساله تصویب شده‌است.

سردار غلامرضا سلیمانی افزود: رویکرد‌های جدید نیز مبتنی بر تقویت بعد فرهنگی و ارزشی بسیج است و فعالیت‌ها بر اساس تاکیدات رهبر انقلاب و نصایح حضرتعالی ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار