مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس از آغاز استاندارد سازی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در فارس خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، هادی شه‌ دوست شیرازی مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان فارس گفت: به‌ منظور ارائه خدمات بهتر و باکیفیت در واحد‌های بوم‌گردی استان ۴۷ واحد این اقامتگاه‌ها از سوی انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی فارس و با همکاری اداره‌کل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس استاندارد سازی شدند.

او با اشاره به اینکه قیمت خدمات واحد‌های اقامتی در دنیا بر اساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود بیان کرد: درجه‌ بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی در استان فارس باعث ایجاد رقابت، توسعه و پیشرفت خواهد شد و کیفیت آن‌ها رضایت‌مندی مشتریان را به دنبال دارد و به همین دلیل گردشگری که قصد اقامت را داشته باشد باید بداند در چگونه اقامتگاهی اقامت دارد.

 شه‌ دوست شیرازی تصریح کرد: درجه‌بندی اقامتگاه‌های بوم‌گردی بر اساس آیین‌ نامه ایجاد، اصلاح، تکمیل و درجه‌بندی و نرخ‌گذاری تاسیسات گردشگری انجام می‌شود.

عبدالله افشاری، نائب رئیس انجمن حرفه‌ای اقامتگاه‌های بوم‌گردی استان فارس نیز ادامه داد: اهمیت حقوق میهمانان در اقامتگاه‌های بوم‌گردی امری ضروری  بوده و به همین دلیل استاندارد سازی و اعمال نظارت بر اقامتگاه‌های بوم‌گردی لازم است.

او افزود: رعایت ضوابط استاندارد با حیات اقامتگاه‌ها عجین شده به‌ خصوص با شیوع بیماری کرونا و به دلیل جلوگیری از ورشکستگی واحد‌های بوم‌گردی و بالا بردن سطح بهداشت و استانداردسازی آن‌ها در اولویت بوده و آنچه پس از کرونا در حوزه گردشگری اهمیت دارد ارائه خدمات باکیفیت و رضایتمندی گردشگران است که باعث توسعه گردشگری می شود.

انتهای پیام/ت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار