رئیس اداره بیمه سلامت خواف گفت: اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی هزینه‌های درمانی بیمه شدگان و سازمان را کاهش می دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محبوبه جباری رئیس اداره بیمه سلامت خواف گفت: از کل جمعیت ۱۶۲ هزارو ۱۴۳ نفر خواف، ۱۱۸هزار و ۸۱۷ نفر یعنی حدود۷۳درصد معیت به عنوان بیمه‌شده تحت پوشش خدمات اداره بیمه سلامت هستند، بیمه شدگان تحت پوشش در خواف در قالب ۵ صندوق بیمه‌ای (کارکنان دولت -سایراقشار-بیمه سلامت همگانی -بیمه سلامت ایرانیان -بیمه روستاییان و عشایر) از خدمات بیمه‌ای بیمه سلامت بهره مندمی شوند.

او افزود: هدف از اجرای طرح خریدخدمات سلامت از طریق نظام سطح بندی خدمات و هم الزام به رعایت نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی ایجاد دسترسی عادلانه به خدمات بهداشتی - درمانی می‌باشد.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره بیمه سلامت خواف ادامه داد: بیمه شدگان صندوق سلامت همگانی آن دسته از بیمه شدگانی هستند که به صورت رایگان تحت پوشش سازمان بیمه سلامت قرار گرفته اند وجهت دریافت خدمات درمانی صرفا مجاز به مراجعه به مراکز دولتی – دانشگاهی می‌باشند و از ابتدای دی ماه و با اجرای طرح پزشک خانواده و نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی این بیمه شدگان می‌توانند جهت دریافت خدمات تخصصی به پزشک خانواده خود مراجعه نمایند، پزشک خانواده با تشکیل پرونده سلامت برای این بیمه شدگان در صورت نیاز آن‌ها را جهت دریافت خدمات سطح ۲ به متخصص مربوطه ارجاع میدهد.

جباری با اعلام این خبر که طرح نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی از ابتدای آذرماه در خواف اجرایی می‌گردد، بیان کرد: پزشکان واجد شرایط در این طرح شامل ۵ پزشک عمومی و ۲ پزشک متخصص اطفال می‌باشند؛ بیمه شدگان این صندوق میتواند ازطریق کددستوری #۱۶۶۶* از پزشک خانواده خود اطلاع یابند.

او  اجرای مفید و موثر این طرح در خواف که را نشان از تلاش و توانایی همکاران خدوم بیمه سلامت در خواف دانست و تصریح کرد: اجرای نظام ارجاع در صندوق بیمه سلامت همگانی هزینه‌های درمانی بیمه شدگان و سازمان را کاهش داده و باعث عملکرد مطلوب‌تر فرایند‌های درمانی بیمه شدگان خواهد شد.

رئیس اداره بیمه سلامت خواف تاکید کرد: باهمکاری مسئولین و نهاد‌های ذیربط در اجرای این طرح بیمه شدگان سازمان خدمات مطلوبتری دریافت نمایند.

انتهای پیام//د.ص.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.