کاخ سفید:

رویکرد آمریکا نسبت به برجام تغییر نکرده است

سخنگوی کاخ سفید در اظهاراتی اعلام کرد رویکرد آمریکا نسبت به توافق هسته‌ای ایران تغییر نکرده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «جنیفر ساکی» سخنگوی کاخ سفید، در اظهارات امروز (پنج‌شنبه) خود اعلام کرد که رویکرد آمریکا به توافق هسته‌ای کشورمان بدون تغییر و همانند گذشته مانده است.

او در بخشی از سخنان خود گفت: «دولت آمریکا رویکرد خود در قبال تحریم‌ها علیه ایران را تغییر نداده است.»

این اظهارات سخنگوی کاخ سفید در حالی مطرح می‌شود که امشب وزارت خزانه‌داری آمریکا با ادعای آن‌که ۷ فرد و نهاد مرتبط با ایران در تلاش برای تأثیرگذاری و نفوذ در انتخابات سال ۲۰۲۰ آمریکا بودند، آن‌ها را تحریم کرد. براساس بیانیه این نهاد آمریکایی ۶ فرد و ۱ شرکت متعلق به ایران تحریم شده‌اند.

«والی آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا، نیز مدعی شد: «خزانه‌داری به مقابله با تلاش برای تضعیف یکپارچگی ما در زمینه انتخابات ادامه خواهد داد. اقدام امروز نمودی از تعهد ما به مبارزه با چنین عواملی است که ازسوی دولت‌هایی حمایت می‌شوند.»

از طرفی، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه بدون اشاره به بدعهدی‌های طرف‌های غربی و سکوت کشورهای اروپایی به خروج یک‌جانبه آمریکا و سپس تحریم‌های غیرانسانی این کشور علیه ایران، مدعی شد گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره ایران به شدت نگران‌کننده است و از شورای حکام این نهاد خواست که پیامی محکم به ایران بفرستند.

شب گذشته آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش جدید ازسوی «رافائل گروسی» مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، درباره راستی‌آزمایی اجرای برجام، اعلام کرد که ذخایر اورانیوم غنی شده ایران افزایش یافته است.

پس از انجام ششمین دور مذاکرات احیای توافق هسته‌ای در وین در تاریخ ۳۰ خرداد ماه سال جاری، به تازگی، «علی باقری کنی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران، تاریخ برگزاری هفتمین دور این مذاکرات را ۸ آذرماه و در وین اعلام کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۲۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصل قضیه ازاول مشکل داره! چرا ایران برای مسئله ای که مربوط به علم وفناوری وپیشرفت کشوراست (استفاده عقلانی ازانرژی هسته ای) باید بادیگران مذاکره کند!؟!؟!؟!؟!؟!؟!؟! آیا ایران آگاهی لازم رودراستفاده صحیح ازعلوم هسته ای نداره!؟ خوب این به مذاکره نیازنداره به آموزش ربط داره!؟ ( که البته ایران دراین زمینه خیلی جلو هست) آیاایران درفکراستفاده نظامی ازآن است!؟ خوب این به (جدای ازروشن شدن موضوع توسط ایران) بررسی دقیق آژانس بین المللی ربط داره به مذاکره احتیاجی نداره!؟ آیا ایران کلاً باید دربرابر خبیثان واراذل بین المللی که با نقاب آزادی وحقووووووق بشر خودنمایی میکنندکوتاه بیاید!؟ خوب این درصورتی است که ایران ضعیف وبی هدف باشد!؟ که چنین چیزی نیست به جزء همان معنای ناثواب! سیاست سیاه! جهانی آنچه مال من است مال من است! آنچه مال تواست قابل مذاکره است!!!! تابلککم با منت وخاری وباج دادن وامتیازدادن بتوانید خیلی محدود وکوتاه مدت ازآن استفاده کنید وبرای دادن امتیازات دیگر خود راآماده کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
من اگه جای مسئولین ایرانی بودم تحت هیچ شرایطی حتی جنگ جهانی سوم اجازه ورود امریکا به برجام رو نمیدادم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خدایا شکرت که آمریکای جهان خوار با ما هنوز قهر هست‌. تا کی می خواهیم به آنها امید داسته باشیم؟؟؟؟!!!!! خدایا هیچ وقت پای آمریکا به کشور امام زمان عج باز نشود.آمین یا رب العالمین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۶ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
یعنی آمریکا هنوزم توافق را امضا می کنه و زیرش می زنه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
اصلا آمریکا به چیزی به نام مذاکره اعتقاد نداره،فقط ژست مذاکره دارند،فقط مذاکره ای براشون رسمیت داره که نتیجه اش به تابعیت محض از آمریکا منتهی بشه،در واقع مذاکره برای اونها یعنی تسلط به دیگران بدون هزینه کرد و جنگ.این واقعیت مذاکره با آمریکاست.بقیه کشورهای شرکت کننده در مذاکره هم فقط نقشهای خودشون رو در راستای کدخدای ده بازی میکنند،پلیس بد و خوب،شاهد،تائید کننده و یا دکتر...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
رویکرد مام هم عوض نشه اوشتور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۰۸ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
خانم جنیفر چمدانی، اتفاقا رویکرد ایران هم نسبت به برجام تغییرنکرده، اگه تمام عالم و ادم رو هم جمع کنید و دنیارو پشت سرتون قراربدید،تا حق ایران رو از برجام ندید محاله ایران کوتاه بیاد. شما تحریم کنید ایران هم غنی سازی رو میبره بالا،هرغلطی بکنید جوابش رو میگیرید.دیگه چهل وسه ساله تحریم هستیم ایندفعه باید تکلیف ایران با شما بی شرفها و غربیهای نوکرصفت شما مشخص بشه،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۳۳ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
این کلک ها قدیمی شده که زمانی روسیه در انتخابات آمریکا تاثیر داشته و حالا ایران!
یعنی آمریکا اینقدر ضعیف است ؟!
پس این ابر قدرتی پوشالی و خیالی است.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۵:۵۴ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
زالو ها
انتخابات هم مگه داره آمریکا؟
انتخابات اخیر شما که کاملا شو بود و دیگر هیچ معیار ظاهری هم توش رعایت نشد و داد معتقد ترین آمریکایی ها رو هم در پی داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
بابا برجام جز بدبختی چیزی برامون نداره ،عوامل داخلی کشور کنترل کنید برجام رها کنید هیچ مشکلی کشور با تحریم نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۹ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مثبت بود نظرم، اشتباهی به منفی زدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۰ ۲۸ آبان ۱۴۰۰
مذاکره با این رژیم خبیث آمریکا ، بی فایده است، به این رژیم تروریست آمریکا باید اعتماد و اطمینان نکرد.این آمریکایی ها دغل کار اند
آخرین اخبار