مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: بیش از ۷۰۰ دانشجوی استان، امسال از آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای بهره مند شده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، وهب مختاران، مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان گفت: ۷۰۵ نفر از دانشجویان در راستای توانمند سازی و ارتقای عملی در مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی از آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شدند.

او با بیان اینکه دانشجویان امسال به صورت مجازی و حضوری در دوره های مهارت آموزی شرکت کردند افزود: این دانشجویان در رشته‌هایی مانند فناوری اطلاعات، برق، معماری، گیاهان دارویی، و صنایع دستی موفق به گذراندن دوره‌های مهارتی شدند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان ادامه داد: ۴۴۳ نفر از مهارت آموختگان زن و ۲۶۲ نفر مرد بوده است.

مختاران خاطرنشان کرد: برخی از دانشجویان برای ورود به بازار کار تجربه کافی ندارند که یادگیری آموزش‌های فنی، مهارتی و توانمندسازی آنان زمینه حضور آنان را در بازار کار فراهم می‌کند.

او، رفع بیکاری جوانان به ویژه دانش آموختگان دانشگاهی را نیازمند ترویج و گسترش فرهنگ مهارت آموزی دانست و افزود: از این رو ترویج فرهنگ فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در جامعه ضرورت دارد.

اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان همدان دارای ۲۲ مرکز آموزش دولتی و ۱۹۸ آموزشگاه خصوصی فعال در راستای مهارت آموزی برای ایجاد فرصت‌های شغلی در بازار کار است.

انتهای پیام/ا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.