هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس امروز شنبه با برگزاری ۸ دیدار آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، در اولین روز از هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس ۸ بازی برگزار خواهد شد که در مهمترین بازی‌ها چلسی در خانه لسترسیتی به میدان می‌رود، منچستر یونایتد مهمان واتفورد خواهد بود و لیورپول در آنفیلد رو در روی آرسنال خواهد ایستاد.

لسترسیتی - چلسی

در اولین بازی از هفته دوازدهم مسابقات لیگ جزیره از ساعت ۱۶ لسترسیتی در ورزشگاه کینگ پاور میزبان تیم صدرنشین چلسی خواهد بود.
آبی پوشان لندن این فصل را بسیار خوب شروع کرده اند و با ۲۶ امتیاز از ۱۱ بازی در رتبه نخست جدول قرار دارند، اما در آن سوی میدان لستر سیتی برخلاف فصل‌های گذشته شروع خوبی نداشته است. این تیم از ۱۱ بازی اخیر فقط ۱۵ امتیاز کسب کرده و در رتبه دوازدهم جای گرفته است.

نکات آماری  
لسترسیتی در ۳ بازی گذشته خود در خانه برابر چلسی شکست نخورده و یک بار به پیروزی رسیده و دو تساوی داشته است.

چلسی از ۱۸ بازی اخیر خود برابر لسترسیتی در لیگ جزیره فقط در ۳ بازی شکست خورده است.۱۰ بار به پیروزی رسیده و پنج مساوی به دست آورده است.

در دو دیدار گذشته لستر برابر چلسی در سال ۲۰۲۱ روباه‌ها (لقب لستر) به دو پیروزی دست پیدا کردند ابتدا در ماه ژانویه در لیگ جزیره پیروز شدند و سپس در ماه می‌در فینال جام حذفی به برتری رسیدند. در ۱۰ سال اخیر فقط یک تیم توانسته است در یک سال تقویمی سه بار چلسی را شکست. این تیم منچستر یونایتد سال ۲۰۱۹ بود.

لسترسیتی در ۱۷ بازی گذشته خود در لیگ برتر فقط یک بار توانسته دروازه خود را بسته نگه دارد.

واتفورد - منچستر یونایتد

از ساعت ۱۸ و ۳۰ دقیقه ۶ بازی به طور همزمان برگزار خواهد شد که در یکی از این بازی‌ها منچستریونایتد در زمین واتفورد به مصاف این تیم خواهد رفت.

منچستریونایتد در شرایطی قدم به این میدان می‌گذارد که از ۱۱ بازی ۱۷ امتیاز کسب کرده و در رتبه ششم جدول جای دارد همین امر باعث شده فشار‌ها بر اوله گونار سولشر سرمربی این تیم افزایش پیدا کند و مدتی است که رسانه‌ها منتظر اخراج هستند، شمارش معکوس را برای برکناری سولشر شروع کرده و حتی جانشینانی هم برای او نام برده اند.

گرچه هیئت‌مدیره منچستریونایتد چندین بار از سولشر حمایت کرده‌اند، اما شاید این در صورت نتیجه نگرفتن در این بازی نه چندان سخت این مربی از کار برکنار شود.

تیم واتفورد هم شرایط نامناسبی دارد. این تیم از ۱۱ بازی فقط ۱۰ امتیاز کسب کرده و در رتبه هفدهم جدول بیست تیمی لیگ جزیره جای گرفته است.

آمار و ارقام  ۲ تیم

به نظر می‌رسد این بازی برای شاگردان سولشر چندان سخت نباشد، واتفورد از ۱۴ بازی برابر منچستر یونایتد فقط ۲ امتیاز کسب کرده، در دو بازی به تساوی رسیده و ۱۲ شکست داشته است که بیشترین شکست این تیم در برابر یک تیم لیگ برتری است.
در لیگ برتر منچستریونایتد از ۲۶ بازی برابر واتفورد در ۱۸ بازی به پیروزی رسیده، چهار مساوی و چهار شکست داشته است.

واتفورد در ۲۱ بازی اخیر خود در لیگ جزیره در هر بازی حداقل یک گل دریافت کرده است که طولانی‌ترین روند ناکامی این تیم در ثبت کلین شیت محسوب می‌شود.

لیورپول - آرسنال

در آخرین بازی از روز اول هفته دوازدهم مسابقات فوتبال لیگ جزیره از ساعت ۲۱ امشب لیورپول در ورزشگاه آنفیلد میزبان تیم آرسنال خواهد بود.

لیورپول این دو تیم در جدول رده بندی در همسایگی هم قرار دارند، لیورپول با ۲۲ امتیاز از ۱۱ بازی در رتبه چهارم جای گرفته و آرسنال هم با ۲۰ امتیاز از همین تعداد بازی در رتبه پنجم قرار دارد.

لیورپول در شرایطی میزبان تیم آرسنال خواهد بود که شاگردان میکل آرتتا، این روز‌ها در اوج آمادگی قرار دارند.

شاگردان آرتتا که فصل را بسیار ضعیف شروع کردند و سه شکست داشتند در ادامه راه نتایج بسیار خوبی به دست آوردند توپ و ۶ پیروزی کسب کردند.

این تیم در ۶ بازی اخیر خود در لیگ جزیره چهار پیروزی به دست آورده است که پیروزی برابر تاتنهام و استون ویلا با اختلاف سه گل بهترین آن‌ها بوده است.

لیورپول در آخرین بازی لیگ جزیره برابر وستهام شکست خورد و نتوانست خود را در جمع سه تیم برتر حفظ کند.

آمار رویارویی دو تیم
لیورپول در ۵ بازی گذشته خود برابر آرسنال در لیگ برتر در آنفیلد به پیروزی رسیده و در هر بازی حداقل ۳ گل به ثمر رسانده است.

از زمانی که یورگن کلوپ هدایت لیورپول را برعهده گرفته است، آرسنال ۱۱ بازی برابر لیورپول در لیگ جزیره برگزار کرده که فقط در یک بازی به پیروزی رسیده (۲ بر یک در ژوئیه سال ۲۰۲۰) و هفت بار شکست خورده و سه بار به تساوی دست یافته است.

روند ۲۰ بازی بدون شکست لیورپول، هفته گذشته با شکست برابر وستهام قطع شد.

‏آرسنال در ۸ بازی اخیر شکستی نداشته است و در این بازی‌ها به ۶ پیروزی و ۲ تساوی دست یافته است.
لیورپول در ۹ بازی اخیر خانگی خود در مسابقات لیگ جزیره شکست نخورده، پنج پیروزی و ۴ تساوی کسب کرده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار