پیمان ماهور گیلانی کارشناس گردشگری، درباره اهمیت فیلم توریسم (گردشگری فیلم)، در گفتوگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: مبحث فیلم توریسم محل پیوند فرهنگ و هنر، ارتباطات و رسانه و گردشگری است. اما با وجود این پیچیدگی تعریفی ساده دارد. فیلم توریسم یعنی در تولیدات تلویزیونی و سینمایی جاذبههای گردشگری، مراسم محلی، غذاهای بومی و به طور کل هر چیزی که باعث جذب گردشگر بشود، به نمایش در بیاید.
وی درباره تاریخچه فیلم توریسم و جذب گردشگر به لوکیشن فیلمها بیان کرد: اولین بار سال ۱۹۹۶ یک آژانس گردشگری در انگلستان، نقشهای را منتشر میکند و در آن اماکن فیلمبرداری فیلمها را علامت میزند. مدت کوتاهی میگذرد که این اماکن تبدیل به جاذبه گردشگری میشوند. مطالعاتی در سال ۲۰۲۰ انجام میشود که نشان میدهد، نمایش جاذبههای گردشگری در تولیدات سینمایی باعث رشد ۲۵ تا ۳۰۰ درصدی در جذب گردشگر میشود.
این کارشناس گردشگری درباره صنعت فیلم توریسم در کشورمان بیان کرد: فیلمسازان ما به جای اینکه لوکیشنهای خوب و جاذبههای گردشگری که میتواند مخاطب را جذب کند نمایش دهند، سیاه نمایی کردهاند. فیلم توریسم باید تبدیل به دغدغه نویسندگان و کارگردانهای ما شود. زمانی که دغدغه نویسندگان و کارگردانان ما نمایش جاذبههای کشور باشد، قطعاً در جذب گردشگر ورودی موفق خواهیم بود.
شما می توانید فیلم کامل این گفتوگو را در ادامه ببینید:
انتهای پیام/