معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها ، مهمترین راهبرد توسعه روستایی در کشور را اتکا به جوامع روستایی بیان کرد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی قربانی معاون امور دهیاری سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور گفت: در سال‌های اخیر روند مهاجرت معکوس از شهر به روستا در کشور شتاب بیشتری به خود گرفته است به‌طوری که مهاجرت روستایی از ۹ دهم درصد به یک دهم درصد رسیده است.

او افزود: با روند رو به رشد توسعه روستایی در کشور مهاجرت معکوس از شهر به روستا در سال‌های آینده از شتاب بیشتری برخوردار شود.


بیشتر بخوانید


قربانی، مهمترین راهبرد توسعه روستایی در کشور را اتکا به جوامع روستایی بیان کرد و اظهار داشت: روستا‌ها از نظر اقتصادی، اجتماعی، امنیتی و زیست‌محیطی برای کشور حیاتی است و می‌طلبد تا در راستای درآمدزایی و اشتغالزایی در روستا‌ها بیش از پیش اقدام کرد.

او با اشاره به مزیت‌های زندگی در روستا، اضافه کرد: آلودگی‌های زیست‌محیطی در روستا‌ها کمتر و زندگی در این مناطق راحت‌تر است.

قربانی، سرانه درآمد و تولید ناخالص داخلی در روستا‌ها را نصف شهر‌ها اعلام کرد و گفت: این موضوع می‌طلبد تا برای شتاب‌بخشی به نرخ مهاجرت معکوس، توسعه روستایی در اولویت قرار گیرد.

انتهای پیام/ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار