سردار شاهوار پور گفت: بسیج در موضوعات امنیتی و دفاعی و حوادث مختلفی نظیر سیل و زلزله نقش آفرینی می‌کند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سرتیپ پاسدار حسن شاهوارپور فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: بسیج یک نهاد مردمی است که در تمامی لایه‌های جامعه و عرصه‌های حساس حضوری فعال داشته و این حضور با ایثار، فداکاری و از خودگذشتگی همراه است و در موضوعات امنیتی و دفاعی و حوادث مختلفی نظیر سیل و زلزله نقش آفرینی می‌کند در حالی که در زمان بحران‌ها امکان سازماندهی بسیار دشوار است؛ ماهیت وجود بسیج برای خروج از بحران بیش از هر زمانی احساس می‌شود.

او افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب مردم پایه بود که با حضور پرشور اقشار مختلف در صحنه شکل گرفت و این درحالی است که بسیاری از انقلاب‌ها در جهان، تا این اندازه با پشتوانه مردمی همراه نبودند و در آن دوران انقلاب اسلامی و تفکر انقلابی نیازمند وجود نهادی بود که بتواند از این رسالت بزرگ صیانت کند که امام خمینی (ره) با تدبیر و آینده‌نگری، دستور تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کردند.

سردار شاهوار پور با بیان اینکه بسیج مختص رده سنی خاصی نیست و تمامی اقشار مختلف جامعه در این نهاد مردمی حضور دارند و هر یک به نوبه خود بر اساس تخصص و توانمندی‌های خود به جامعه خدمت می‌کنند، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس بیش از هر زمانی به بسیجیان احساس نیاز شد و آن‌ها در مقابله با رژیم بعث پیشتاز بودند و حتی در پشت جبهه نیرو‌های بسیج همچون بسیج خواهران، پشتیبان سایر رزمندگان حاضر در میدان‌های جنگ تحمیلی بودند.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: مساجد محلات یکی از ظرفیت‌های مناسبی بود که مردم در دوران دفاع مقدس به این مکان‌ها مراجعه کرده و آمادگی خود را برای حضور در میدان‌های نبرد اعلام می‌کردند.

این مقام مسئول ادامه داد: مردم در دوران دفاع مقدس دفاع از این نظام اسلامی و سرزمین را جزو تکلیف خود می‌دانستند و به صورت داوطلب در میدان‌های نبرد حضور یافتند و همین امر باعث شد سپاه با سازماندهی بهتر از نیرو‌های بسیج برای یک کار بزرگ و حرکتی عظیم استفاده کند.

او گفت: خط مقدم حساس‌ترین، مهمترین و سرنوشت سازترین منطقه در جبهه بود که بسیجیان به صورت مستقیم با دشمن درگیر بودند و نقش برجسته‌ای نیز در پیروزی در عملیات‌های مختلف ایفا کردند و یکی از مشکلات ما در ابتدای جنگ تحمیلی نداشتن تجهیزات کافی برای بسیجیان و رزمندگان داوطلب بود و تنها همان روحیه بسیجی و انقلابی بود که مردم را با دست خالی به این میدان سخت هدایت کرده بود.

فرمانده سپاه ولیعصر (عج) خوزستان گفت: صدام به عنوان دشمن و متجاوز به خاک ایران اسلامی، بار‌ها به توانمندی نیرو‌های بسیج در دوران دفاع مقدس اعتراف کرده بود و گفته بود که ایران دارای نیرو‌هایی است که از هیچ تهدید و نبردی هراس ندارند و علاوه بر حضور رزمندگان در صحنه‌های نبرد، بانوان نیز به عنوان پشتیبان در این میدان حضور داشتند و نقش آن‌ها کمتر از بسیجیان در خط مقدم نبود.

سرتیپ پاسدار شاهوارپور ادامه داد: تهیه لباس و خوراک برای رزمندگان و فعالیت‌های فرهنگی از دیگر اقداماتی بود که توسط مردم و به ویژه بانوان پشت جبهه‌ها برای تقویت روحیه رزمندگان و خانواده‌های آن‌ها انجام می‌شد و در دوران دفاع مقدس کمک به بیمارستان‌ها و کادر درمان یکی دیگر از خدماتی بود که بانوان توانمند ما انجام می‌دادند.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.