کُندی تردد در گردنه‌های همدان به علت مه صبحگاهی

معاون راهداری استان همدان گفت: صبح امروز حاکم شدن مه غلیظ، میزان دید افقی در برخی از محور‌های استان را به طرز محسوسی کاهش داده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از همدانمسعود رستمی,معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان با بیان اینکه مه صبحگاهی تردد در بیشتر گردنه‌های این استان را کُند کرده است گفت: صبح امروز حاکم شدن مه غلیظ، میزان دید افقی در برخی از محور‌های استان را به طرز محسوسی کاهش داده است.

او افزود: براساس پیش بینی هواشناسی، بارش باران و ریزش برف در ۲۴ ساعت آینده استان همدان را فرا می‌گیرد که با توجه به کاهش دید افقی در گردنه‌های استان، رانندگان هنگام تردد باید با رعایت سرعت مطمئنه و فاصله طولی در محور‌های ارتباطی این استان حرکت کنند.

معاون راهداری اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان از رانندگان خواست با توجه به کاهش دید افقی و کاهش دما در محور‌های ارتباطی به ویژه در گردنه‌ها، از تردد غیرضروری خودداری کرده و نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل و سپس اقدام به مسافرت کنند.

رستمی گفت: بر اساس اعلام اداره هواشناسی این سامانه از امشب وارد استان می‌شود و تا روز سه شنبه به فعالیت خود به صورت ریزش برف و بارش باران ادامه دارد و رانندگان باید در این مدت قبل از تردد در جاده‌ها و به‌ویژه گردنه‌های این استان از وضعیت آن‌ها با خبر شوند.

رستمی با اشاره به شروع طرح راهداری زمستانی در این استان از هفته آینده افزود: امسال با توجه به ریزش برف زودهنگام این طرح این هفته  با مشارکت نیرو‌های راهداری و انواع ماشین‌آلات سبک و سنگین آغاز می‌شود.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان همدان به فعالیت ۳۴ راهدارخانه استان همدان اشاره کرد و گفت: بیش از ۵۰۰ نیرو با بکارگیری حدود ۳۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین راهداری آماده برفروبی و بازگشایی جاده‌های استان در زمان ریزش برف هستند.

رستمی تاکید کرد: همه خودرو‌ها تا پایان طرح زمستانی برای تردد در محور‌های استان باید زنجیر چرخ، تجهیزات ایمنی، لباس گرم و مواد غذایی لازم و ضروری به همراه داشته باشند.

استان همدان داری حدود پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر جاده و ۱۷ گردنه برفگیر به طول ۲۴۵ کیلومتر است که گردنه اسدآباد از جمله محور‌های کوهستانی و سخت گذر استان در فصل زمستان محسوب می‌شود.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار