سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق تاکید کرد که مدت زمان حضور نظامیان آمریکایی تمدید نشده و ۳۱ دسامبر تاریخ خروج نهایی یگان‌های رزمی آمریکاست.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، تحسین الخفاجی، سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق پس از انتشار اخباری مبنی بر خارج نشدن نیرو‌های آمریکایی از این کشور تاکید کرد که مدت زمان حضور نظامیان آمریکایی در عراق تمدید نشده است.

این فرماندهی در بیانیه‌ای اعلام کرد: حرف و حدیث‌ها درباره تمدید زمان خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق غیر دقیق و نادرست است.

سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک ارتش عراق تاکید کرد: تاریخ خروج نیرو‌های رزمی ۳۱ دسامبر آینده مشخص است و تغییری در آن ایجاد نشده است.

الخفاجی افزود: رابطه دو طرف پس از خروج نیرو‌های رزمی، یک رابطه مستشاری در زمینه‌های آموزشی، تسلیحاتی، اطلاعاتی و امنیتی علیه سازمان تروریستی داعش خواهد بود.

کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراق با صدور بیانیه‌ای در خصوص خارج نشدن نظامیان آمریکایی در تاریخ مقرر هشدار داده و اعلام کرد که ما از نزدیک میزان پایبندی به مفاد آنچه گفت‌و‌گوی راهبردی خوانده شد را زیر نظر داشتیم البته ما به جدیت اشغالگران و تعهداتشان به عنوان یکی از طرف‌های آن اعتماد نداشتیم.

گروه‌های مقاومت عراق تاکید کردند که ما با خود عهد بستیم که به مذاکره‌کننده عراقی برای بیرون راندن اشغالگران آمریکایی از خاک پاکمان با استفاده از شیوه‌های دیپلماتیک زمان دهیم، اما تاکنون هیچ نشانه‌ای مبنی بر خروج ندیده‌ایم. این علی رغم آن است که تا پایان سال جاری میلادی تنها چهل و دو روز فاصله داریم.

بغداد و واشنگتن در ژوئیه گذشته، به توافق رسیدند که نیرو‌های رزمی آمریکا تا پایان سال جاری از عراق خارج شوند و تعداد نامعلومی از نیرو‌های آمریکایی برای مشاوره و آموزش نیرو‌های عراقی باقی خواهند ماند.

پارلمان عراق در دی ماه سال ۹۸، در پی اقدام جنایتکارانه آمریکا در ترور سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، طرح اخراج نظامیان آمریکایی از خاک این کشور را تصویب کرد.

نیرو‌های آمریکایی در سال ۲۰۱۴ به درخواست دولت عراق برای مبارزه با داعش که در آن زمان یک سوم خاک این کشور را اشغال کرده بود، وارد عراق شدند و هم اکنون پس از شکست تروریست‌ها حاضر به ترک خاک عراق نیستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار