داستان «قلبی بزرگ‌تر از جهان» نوشته عرفان نظرآهاری به عنوان داستان صلح ترجمه و در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی عرضه شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، بنیاد رودکی به عنوان نماینده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ستاد اکسپو مسئولیت رویداد‌های هنری پاویون ایران در اکسپوی ۲۰۲۰ دبی را به عهده دارد.

در این دوره از اکسپو داستان «قلبی بزرگ‌تر از جهان» نوشته عرفان نظرآهاری که به عنوان داستان صلح در چندین کشور ترجمه و چاپ شده، در فراخوانی انتخاب و توسط بنیاد رودکی ترجمه و به همراه تصویرگری‌های اثر مهکامه شعبانی برای چاپ در کتاب داستان‌های مصور کودکان در اکسپو ۲۰۲۰ ارسال شد.

همچنین با توجه به سابقه حضور عروسک‌های غول پیکر ایرانی در اکسپوی میلان و تکنیک عروسک گردانی بومی آن‌ها که منحصر به هنرمندان ایرانی هست، در این دوره عروسک‌های اقوام ایرانی در این رویداد به صورت پیوسته برنامه اجرا می‌کنند.

از ابتدای رویداد اکسپوی دبی در برنامه‌های هنری پاویون ایران به صورت پیوسته، گروه‌های موسیقی نواحی به روی صحنه رفته‌اند؛ اجرای گروه‌های موسیقی ترکمن، هرمزگان، گروه نواحی از بوشهر و تکنوازی نقاره از جمله برنامه‌های هنری پاویون ایران بوده است.

اجرای پرفورمنس تهران ـ دبی به مناسبت هفته شهر‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده در پاویون ایران بوده است.

مراسم روز ملی به عنوان اصلی‌ترین رویداد پاویون هر کشوری در اکسپو محسوب شده و رویداد‌های ۱۰ روز منتهی به این تاریخ تحت تاثیر این روز قرار داشته و بر اساس برنامه ریزی انجام شده فعالیت‌های همه جانبه‌تری برای این ایام در نظر گرفته خواهد شد. بنیاد رودکی در حال نهایی کردن برنامه‌های روز ملی کشورمان در اکسپوی دبی هست.

از دیگر اقدامات بنیاد رودکی طراحی لباس پاویون ایران است که از وظایف تعیین شده برای کمیته فرهنگی و هنری ستاد اکسپو بود.طراحی لباس پاویون بر اساس نقوش اسلامی و کاشی‌کاری ایرانی است و ترکیب رنگ لباس‌ها بر اساس انتخاب رنگ پاویون ایران سبز، خاکی و سفید است.

با توجه به هویت کارکردی اکسپو و خط مشی تعریف شده بر محور تعامل فرهنگی و تمدنی، همکاری و ارایه برنامه مشترک فرهنگی هنری در دستور کار بنیاد رودکی در برنامه‌های پاویون ایران قرار دارد. در اولین گام اجرای مشترک هنرمندان ایران و هند در یادروز حافظ و سپس کنسرت مشترک هنرمندان ایران و تایلند و استرالیا اجرا شده و برنامه مشترک هنرمندان ایران و سایر کشور‌ها نیز در تمام طول رویداد اکسپو در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
باعث افتخاره
آخرین اخبار