فرمانده انتظامی شهرستان بافق برای استفاده صحیح راکبین از موتورسیکلت توضیحاتی ارائه داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، سرهنگ شهرام طولابی نژاد فرمانده انتظامی بافق گفت: امروز در جهان تصادفات رانندگی حوادث ناگواری را از خود برجای می‌گذارند و وسایل نقلیه همچون موتورسیکلت برای ساختار شکلی از تعادل لازم برخوردار نبوده و فاقد هرگونه سیستم محافظتی هنگام تصادف و برخورد‌های فیزیکی است.

او افزود: این وسیله نقلیه با توجه به میزان سرعت بالایی که می‌تواند در حرکت به آن برسد از خطرناک‌ترین وسایل نقلیه است که درصد بالایی از تلفات جانی را به خود اختصاص داده و صدمات جبران ناپذیری به نقاط حساس بدن مخصوصا ناحیه سر و صورت وارد می‌کند.

طولابی نژاد ادامه داد: بنابراین استفاده از کلاه ایمنی هنگام بروز حادثه، خطر ضربه مغزی و تصادف منجر به فوت را کاهش می‌دهد. ضمنا احتمال برخورد اجسام و ذرات معلق که می‌تواند با برخورد به سر و صورت موتور سوار را دچار مشکل کند، با استفاده از کلاه ایمنی وجود نخواهد داشت، پس استفاده از کلاه ایمنی الزامی است.

این مقام انتظامی تصریح کرد: همچنین از لحاظ تأثیر روانی بر سایر رانندگان و یا عابرین، فردی که از کلاه ایمنی استفاده می‌کند شخص با فکر دوراندیش و قابل احترامی است.

طولابی نژاد گفت: موتورسیکلت سوار همچنین باید هنگام رانندگی مدارکی، چون گواهینامه مخصوص رانندگی موتورسیکلت، کارت مشخصات وسیله نقلیه و بیمه نامه آن را همراه داشته باشد و موتورسیکلت شماره‌گذاری شده باشد و داشتن گواهینامه رانندگی غیر از موتورسیکلت ولو گواهینامه پایه یک مجوز رانندگی با موتور سیکلت نمی‌باشد.

فرمانده انتظامی بافق تصریح کرد: موتورسیکلت سواران در صورت بروز تخلفات ایجاد صدای ناهنجار از لوله خروج دود، رانندگی در پیاده‌رو، رانندگی در جهت مخالف غیرمجاز به مدت سه ماه موتورسیکلت آن‌ها توقیف خواهد شد و هر کدام از تخلفات فوق با صدای ناهنجار از لوله خروج دود همراه باشد موتورسیکلت به مدت ۶ ماه توقیف خواهد شد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار