هدیه ۵ هکتاری آستان قدس به مردم حاشیه شهر مشهد/ آغاز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در منطقه کم برخوردار مشهد

با حضور جمعی از مسئولان ارشد، کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در بخش شرقی و یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد به زمین زده شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، با اهدای ۵ هکتار زمین توسط آستان قدس رضوی، عملیات اجرای ساخت بیمارستان بزرگ حاشیه شهر مشهد آغاز شد تا گام بلند دیگری برای محرومیت زدایی از این منطقه برداشته شود.

مرتضی حقیقی معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس  گفت: به منظور توافقات به عمل آمده در سال ۹۵ و طبق مصوبات کمیسیون ماده ۵ در همان سال، جهت تامین نیاز بهداشتی درمانی منطقه کم برخوردار حاشیه شهر مشهد، آستان قدس رضوی زمینی به مساحت ۵ هکتار در شهرک شهید رجایی را به دانشگاه علوم پزشکی مشهد اهدا کرد.

اهدای زمین توسط آستان قدس، تامین بودجه ساخت توسط دانشگاه علوم پزشکی

 او افزود: با اهدای زمین توسط آستان قدس رضوی و تامین بودجه ساخت توسط دانشگاه علوم پزشکی مشهد، صبح امروز عملیات اجرایی ساخت این بیمارستان با حضور مسئولان استانی آغاز شد.

 معاون بهره‌وری املاک و اراضی بنیاد بهره‌وری موقوفات آستان قدس  ادامه داد: آستان قدس رضوی که طی سال‌های اخیر خدمات گسترده‌ای به مردم حاشیه شهر مشهد ارائه کرده و حداکثر همکاری را با دستگاه‌های اجرایی داشته اشت، حالا با اهدای این قطعه زمین ۵ هکتاری، گام بلند دیگری برای رفع محرومیت از این منطقه برداشته و دامنه خدمت‌رسانی خود را توسعه داده است.

شایان ذکر است رفع محرومیت از حاشیه شهر مشهد، همواره یکی از تاکیدهای  تولیت آستان قدس رضوی بوده و دپیش از این نیز برنامه‌های متعددی اجرایی شده از آن جمله می‌توان به مساعدت‌های ویژه برای سنددار شدن اراضی، اهدای زمین برای احداث پارک، فضای سبز و معابر عمومی، تسویه بدهی نیازمندان حاشیه شهر در قالب طرح «آقا حساب کردند»  اشاره کرد.

پیش بینی یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد

با حضور استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسئولان ارشد استانی و دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کلنگ ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در بخش شرقی و یکی از مناطق کم برخوردار شهر مشهد به زمین زده شد.

یعقوبعلی نظری استاندار خراسان رضوی ضمن قدردانی از تولیت آستان قدس رضوی در نگاه ویژه به مناطق کم برخوردار در تمامی ابعاد گفت: باید با مشارکت و همکاری موثر میان دستگاه‌های مختلف، زمینه خدمات رسانی به مردم و توسعه زیر ساخت‌ها بیش از پیش فراهم شود.

او با بیان اینکه تاکید استانداری خراسان رضوی نیز پیگیری و سرعت در ساخت پروژه بیمارستان۵۴۰ تختخوابی برای افزایش دسترسی عموم مردم به خدمات درمانی است افزود: دولت و وزارت خانه‌های مختلف تعامل بسیار خوبی با خراسان رضوی دارند و در این راستا دستگاه‌های مختلف استان باید آمادگی ویژه برای اجرای عملیات‌های گسترده در بخش‌های مختلف را داشته باشند.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: باید مشهد و استان خراسان رضوی در تمامی ابعاد به یک کارگاه فعالیت‌های اقتصادی گسترده تبدیل شود تا مردم بیش از پیش از مزایای آن بهره‌مند شوند.

محمد علی کیانی سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: این بیمارستان در منطقه کم برخوردار و پرجمعیت شرق مشهد ساخته می‌شود و زمین این پروژه نیز از سوی آستان قدس رضوی و با پیگیری استانداری خراسان رضوی اختصاص یافته است.

او با بیان اینکه در صورت تامین اعتبارات مورد نیاز، ساخت این بیمارستان در مدت ۴ سال اجرا خواهد شد افزود: با بهره برداری از این پروژه، تحول اساسی در توسعه کمی و کیفی خدمات رسانی در حوزه درمان به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی ایجاد خواهد شد.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در حال حاضر منطقه شرق مشهد فاقد بیمارستان است و ساخت این پروژه موجب افزایش دسترسی مردم ساکن در مناطق کم برخوردار می‌شود ادامه داد: برای ساخت این پروژه یک هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع ملی پیش بینی شده است.

حجت الاسلام پژمان فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در حاشیه ساخت این پروژه گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی، پیگیر ساخت این بیمارستان هستند و با توجه به تامین بخشی از اعتبارات، تلاش می‌شود به صورت جهادی و شبانه روزی، این پروژه به سرعت اجرایی شود.

او با تاکید بر لزوم تامین زیر ساخت‌های لازم برای خدمات رسانی به زائران و مجاوران بارگاه منور رضوی افزود: اختصاص بودجه‌ها و ردیف‌های اعتباری به حوزه زیارت مشهد مقدس، به منظور تامین زیر ساخت‌های لازم برای ارائه خدمات مناسب به زائران بارگاه منور رضوی است که سالانه از اقصی نقاط جهان به مشهد مشرف می‌شوند.

اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای آغاز ساخت بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی مشهد مقدس

علی رحیمی مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفت: این بیمارستان قرار است در زمینی به مساحت ۵ هکتار و با زیر بنای ۶۰ هزار متر مربع در قالب ۵ بلوک اصلی و دو بلوک فرعی در هشت طبقه ساخته شود.

او با بیان اینکه این بیمارستان به شکل جنرال ساخته خواهد شد و تمامی بخش‌های بیمارستانی برای این پروژه در نظر گرفته شده است افزود: پیش بینی می‌شود ۲۴ اتاق عمل در این مرکز درمانی فعال شود.

مدیر منابع فیزیکی و نظارت بر طرح‌های عمرانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه در گام نخست ۵۰ میلیارد تومان برای ساخت این بیمارستان اختصاص یافته است ادامه داد: هزینه پیش بینی شده برای احداث این بیمارستان هزارو دویست و چهل میلیارد تومان است که در صورت تامین اعتبار در مدت ۴ سال ساخته خواهد شد.

رحیمی با اشاره به اینکه نقشه‌های مورد نیاز این پروژه طراحی شده است بیان کرد: مطالعات مکانیک خاک این پروژه آغاز شده است و تلاش می‌شود در هفته‌های آینده عملیات خاک برداری و محصور نمودن زمین اجرایی شود.

انتهای پیام//ف. ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۰ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
واقعا مردم حاشیه شهر نیاز به امکانات زیادی دارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
به حاشیه شهر بیشتر کمک کنید
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۴۱ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
خیلی خوبه به فکر مردم حاشیه شهر هم هستند خداخیرشون بده
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۴۰ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
دست مریزاد، و من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۵:۳۶ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
چه کار خوبی کردن، خداکنه روتر به بهره برداری برسه تا مردم اون منطقه ازش استفاده کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۴ ۲۹ آبان ۱۴۰۰
بسیار عالی، حرکتی خوب از آستان قدس
آخرین اخبار