ساماندهی کودکان کار در گچساران اولویت اداره بهزیستی است

رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: ۳۰ کودک کار خیابانی در سنین هشت تا ۱۴ سال در این شهرستان شناسایی شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج، عزیز اله دیلمی رئیس اداره بهزیستی گچساران گفت: در زمان حاضر تیمی از کارشناسان بهزیستی در حال شناسایی کودکان کار خیابانی در گچساران هستند.

او تاکید کرد: کارشناسان اورژانس اجتماعی این شهرستان پس از تشکیل پرونده برای این کودکان با حضور در خانه های آنان ضمن بررسی دلایل کار کودکان آموزش های لازم را درباره پیامدهای پدیده کودکان کار خیابانی به والدین آموزش می دهند.

رئیس اداره بهزیستی گچساران با بیان اینکه بخش عمده ای از کودکان کار و خیابانی این شهرستان به دلیل فقر و طلاق والدین شرایط سختی دارند ابراز داشت: در مرحله نخست به این کودکان پنج میلیون ریال کمک شده است.

او بیان کرد: ساماندهی کودکان کار با مشارکت دستگاه های اجرایی با توجه به آسیب های فردی و اجتماعی این پدیده اجتماعی در اولویت این نهاد حمایتی شهرستان است.

رئیس اداره بهزیستی گچساران تصریح کرد: تجربه نشدن دوره کودکی،درآمد کمتر از فعالیت آنان، نداشتن بیمه‌ای پوشش بیمه ای از حداقل آسیب های پدیده کودکان کار و خیابانی است.

دیلمی عنوان کرد: احتمال فریب کودکان و استفاده از آنان برای کارهایی مانند قاچاق مواد مخدر، بازماندن از تحصیل، تهدید جان آنان براثر سوانح رانندگی از دیگر تهدیدهای پدیده کودکان کار است.

او با اشاره به اینکه مطابق آیین‌نامه ساماندهی کودکان خیابانی مصوب هیات وزیران در سال ۸۴ برای ۱۱ سازمان وظایفی تعریف شده است افزود: ایجاد مرکزی برای کودکان کار ضرورتی در شهرستان است که نیازمند حمایت دستگاه های اجرایی است.

دیلمی اظهار داشت: در صورت راه اندازی چنین مرکزی با مشارکت خیران و دستگاه های اجرایی مرتبط خدمات مددکاری اجتماعی، روانشناختی، حقوقی، فرهنگی، پزشکی و روانپزشکی، آموزشی، ورزشی، کمک‌های مالی و سبد کالا در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی وارد بر کودکان خیابانی و ارتقای کیفیت زندگی ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: هم اکنون ۸۱  کودک بد سرپرست و بی سرپرست در گچساران زیر پوشش خدمات بهزیستی شهرستان قرار دارند و ۳۰ کودک پشت نوبت هستند.

دیلمی ادامه داد: هم اکنون یک مرکز دختران بی سرپرست در گچساران وجود دارد اما مرکز نگهداری پسران در این شهرستان وجود ندارد که امید است در آینده نزدیک راه اندازی شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.