هواشناسی بوشهر اعلام کرد: سامانه بارشی که امروز وارد استان شده است، فردا و پس فردا در دیلم، گناوه، بوشهر و دشتستان تقویت می‌شود و احتمال آبگرفتگی معابر، وقوع صاعقه و وزش تندباد وجود دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، محمدرضا انصاری کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد از امروز با نفوذ تدریجی سامانه بارشی به استان، سرعت وزش باد‌های جنوبی روی دریا افزایش خواهد یافت و سواحل استان تا دوشنبه متلاطم خواهد بود.

او افزود: در این مدت وقوع رگبار پراکنده باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش تندباد لحظه‌ای، بیشتر در نواحی شمالی و مرکزی استان پیش بینی می‌شود.

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: با توجه به تقویت سامانه بارشی، پیش بینی می‌شود فردا و پس فردا(یکشنبه و دوشنبه) در برخی نقاط و سواحل شمالی استان بوشهر به‌ویژه نقاطی از شهرستان‌های دیلم، گناوه، بوشهر و دشتستان بر شدت بارندگی‌ها افزوده شود.

انصاری عنوان کرد:  افزون بر رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد، احتمال وقوع صاعقه، ریزش تگرگ در برخی نقاط مستعد، شکستن درختان و سقوط سازه‌های ناپایدار، آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط و احتمال جاری شدن سیلاب‌های موقتی در رودخانه‌های فصلی وجود دارد.

او بر خودداری از قرار گرفتن در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، محافظت از محصولات کشاورزی، پرهیز از صعود به ارتفاعات، و در نظر گرفتن تمهیدات لازم برای جلوگیری از خسارات احتمالی ناشی از وزش تندباد و آبگرفتگی معابر تاکید کرد.

این کارشناس هواشناسی همچنین گفت: با خروج این سامانه از سه‌شنبه، سرعت وزش باد‌های شمالی افزایش می‌یابد و دریا تا اواخر هفته مواج و متلاطم خواهد بود.


بیشتر بخوانید


انصاری در همین حال عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته در جم ۵.۹ و عسلویه ۲.۸ میلیمتر باران بارید.

او با اشاره به وضعیت جوی و دریایی استان تا فردا، گفت: جهت وزش باد در این مدت، جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۱۶ تا ۴۲ کیلومتر در ساعت و در سواحل شمالی و مرکزی استان از عصر امروز گاهی بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی بوشهر افزود: ارتفاع موج دریا نیز ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر، از اوایل شب در سواحل و فراساحل شمالی و مرکزی استان به‌تدریج ۹۰ تا ۱۸۰ گاهی ۲۱۰ سانتیمتر خواهد بود.

انصاری ادامه داد: در شبانه روز گذشته برازجان با ۳۰ و جم با ۱۳ درجه سلسیوس بیشترین و کمترین دما را ثبت کرده‌اند.

او بیان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۲۳، مد اول ساعت ۰۸:۵۶، جزر دوم ساعت ۱۳:۲۱ و مد دوم ساعت ۲۰:۱۵ خواهد بود.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.