مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره ۲ نیروگاه بخار با پایان بخش دیگری از تعمیرات آن، وارد مدار تولید برق شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین، حبیب شریفی، مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه حرارتی شهید رجایی با ظرفیت تولید نامی ۲۵۰ مگاوات که براساس برنامه ۳۰ روزه به منظور انجام تعمیرات و بازدید دوره‌ای از مدار تولید خارج شده بود، پس از پایان فعالیت‌های تعمیراتی آن، ۲ روز زودتر از موعد به شبکه سراسری بازگشت.

وی گفت: در بخش بویلر و در کنار فعالیت‌های مربوط به ایرهیتر‌ها شامل تعویض بسکت‌های سمت سرد، سرویس و تعمیر اساسی گیربکس، بازسازی، جوشکاری و ترمیم بدنه، تعویض و تنظیم سیل ها، فعالیت‌های مربوط به بازدید دوره‌ای مشعل ها، بازسازی دیواره‌های بیرونی باکس فاینال سوپر هیتر و همچنین در سایر بخش‌های مکانیک سرویس و تعمیر اساسی فن ها، پمپ‌ها و الکتروموتور‌های ۶.۶ کیلو ولت، تعمیر و بازسازی تمامی والو‌ها و سفتی والو‌های معیوب، نشت یابی و تعمیر هیتر‌ها انجام شد.

مدیر نیروگاه بخار شهید رجایی قزوین گفت: همچنین در این مدت، تست‌های الکتریکی الکتروموتور‌های ۶.۶ کیلولت، ترانس‌های یونیت استیشن اصلی و کمکی، بریکر‌ها و رله‌های سوئیچ گیر‌های ۶.۶ و ۴۰۰ کیلوولت، بازدید و سرویس تجهیزات و فن‌های پنل‌های حفاظتی، بازدید، سرویس و تعویض بیرینگ‌های الکترو موتور‌های ۴۰۰ ولت از اقداماتی بود که در این دوره از برنامه‌های تعمیراتی در حوزه الکتریکی انجام شد.

شریفی تصریح کرد: تمامی فعالیت‌های این دوره از تعمیرات واحد شماره ۲ بخاری به همت متخصصان مکانیک و الکتریک داخلی و ابزار دقیق این نیروگاه انجام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار