در بسته خبری «آژیر» امروز، از جزئیات سرقت از همکار سابق با آبمیوه مسموم تا دستگیری سارقان محتویات خودرو در غرب تهران مطلع خواهید شد.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، در این بسته خبری به حوادث مهم امروز پرداخته‌ایم و به اتفاق چند خبر از این دست را با هم مرور خواهیم کرد.

سرقت از همکار سابق با آبمیوه مسموم

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: طی چند روز گذشته، مردی با مراجعه به کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) اعلام کرد، همکار سابقم به عنوان مهمان به منزلم آمد، اما با آبمیوه مسموم مرا بیهوش کرده و مقادیر قابل توجهی طلا که در منزل داشتم به ارزش تقریبی یک میلیارد و ۳۰ میلیون تومان را به سرقت برده است.

وی با اشاره به اینکه مالباخته هیچ آدرس و تلفن و مشخصات دقیقی از سارق نداشته است، گفت: شناسایی و دستگیری سارق در دستور کار تیم عملیات کلانتری ۱۷۲ حضرت عبدالعظیم الحسنی (ع) قرار گرفت که با بررسی‌های تخصصی محل حضور سارق شناسایی و پس از هماهنگی‌های قضایی طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه متهم در مخفیگاهش دستگیر و در بازدید از محل تمامی اموال مسروقه کشف شد.

قمه کشی در گیشا برای پمپ آب

سرهنگ جلیل موقوفه‌ای رئیس پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: در تاریخ ۲۷ آبان ماه یک فقره درگیری و سرقت پمپ آب در خیابان گیشا به کلانتری ۱۳۷ نصر گزارش شد.

وی افزود: در تحقیقات مشخص شد سارق حرفه‌ای پس از سرقت پمپ آب از یک ساختمان در غرب تهران برای فروش اموال مسروقه به فروشگاهی در خیابان گیشا مراجعه کرده که در آنجا توسط مالباختگان شناسایی می‌شود که پس از وقوع درگیری ۲ نفر را با قمه از ناحیه صورت مجروح کرده و بلافاصله متواری شده است.

سرهنگ موقوفه ای تصریح کرد: تیم عملیات کلانتری ۱۳۷ نصر پس از رصد‌های اطلاعاتی سارق حرفه‌ای را بعداز ظهر همان روز در خیابان گیشا هنگام فرار با موتورسیکلت دستگیر کردند و در تحقیقات مشخص شد متهم ۳۴ ساله دارای سوابق متعدد کیفری از جمله سرقت و شرارت بوده و همچنین موتورسیکلت کشف شده از وی مسروقه بوده و چندی قبل در جنوب تهران به سرقت رفته است.

وی افزود: متهم پس از انتقال به کلانتری در بازجویی‌های فنی به جرم خود مبنی بر سرقت اماکن خصوصی و درگیری با سلاح سرد در غرب تهران اعتراف کرد.

کشف بیش از ۱۷ کیلوگرم گل در شمال تهران

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: مدتی قبل اخباری مبنی بر فعالیت مشکوک دو نفر از مواد فروشان پایتخت در مناطق شرقی و شمالی تهران به پلیس ارائه شد و به همین دلیل اکیپی از ماموران پایگاه چهارم پلیس مبارزه با موادمخدر فاتب رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

وی افزود: عوامل این پایگاه موفق به شناسایی محل فعالیت متهم در منطقه تهرانپارس شدند و با هماهنگی قضائی مجوز ورود به مخفیگاه متهم صادر شد و تیم عملیاتی پلیس به مخفیگاه متهمان اعزام شدند، متهمان در حالیکه در مخفیگاه خود اقدام به تهیه و بسته بندی موادمخدر گل می‌کرد در یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و ۱۷ کیلو و ۱۹۰ گرم مواد روانگردان گل نیز کشف شد.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران با هشدار جدی درباره گرایش به مصرف ماده مخدر گل گفت: سوداگران با استفاده از بذر‌های تراریخته ماده مخدر گل و تغییرات ژنتیکی مستمر در آن سبب شده اند که این ماده مخدر، مخرب‌تر شود و در این صورت آسیب‌های جدی آن بر تخریب سلول‌های مغز برگشت ناپذیر می‌شود.

دستگیری سارقان محتویات خودرو در غرب تهران

سرهنگ ضرغام آذین سرکلانتر دوم پلیس پیشگیری تهران اظهار کرد: به دنبال وقوع چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو در غرب تهران موضوع رسیدگی به پرونده در دستور کار ماموران کلانتری ۱۳۳ شهرزیبا قرار گرفت و به دلیل حساسیت موضوع تيم عمليات کلانتری با بازبینی دوربین های مداربسته و رصدهای اطلاعاتی هویت و مخفیگاه چهار سارق حرفه ای را شناسایی کردند.

سرهنگ آذین تصریح کرد: ماموران کلانتری ۱۳۳ شهر زیبا پس از دریافت این اطلاعات با هماهنگی مرجع قضایی با مراجعه به محل مذکور در یک عملیات پیچیده سارقان را دستگیر کردند، ۴ سارق سابقه دار در بازجویی های فنی به جرم خود مبنی بر ارتکاب چندین فقره سرقت محتویات داخل خودرو شهروندان در غرب تهران اعتراف کردند و تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله باند و ضبط از خودرو متهمان کشف شد.

کشف ماینرهای قاچاق در بهشت زهرا (س)

سرهنگ نادر مرادی معاون نظارت بر اماکن عمومی پلیس تهران اظهار کرد: پس از اطلاع ماموران معاونت نظارت بر اماکن عمومی پلیس امنیت پایتخت از وجود تعداد قابل توجهی ماینر غیرمجاز در یک انبار در حوالی بهشت زهرا رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: ماموران با انجام تحقیقات میدانی صحت و سقم موضوع را تایید و با انجام هماهنگی‌های قضائی از این انبار بازدید و ۷۴ دستگاه ماینر غیرمجاز و ۵۷۲ برد دستگاه مربوطه را کشف و مالک انبار نیز دستگیر و به پلیس امنیت عمومی منتقل شد.

به گفته معاون نظارت بر اماکن عمومی کارشناسان ارزش مالی اقلام کشف شده را ۴ میلیارد تومان برآورد کردند.

زورگیری از اتباع خارجی در جنوب تهران

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری اظهار کرد: عوامل تیم عملیاتی کلانتری ۲۱۱ قلعه نو در حال گشت زنی در محدوده طالب آباد، متوجه شخصی قوی هیکل می‌شوند که به صورت پیاده، راه یک خانم و دو آقا از اتباع افاغنه را سد کرده است.

وی افزود: ماموران سریعا برای بررسی موضوع در محل حاضر و فرد قوی هیکل به محض رویت پلیس، اقدام به فرار می‌کند که طی تعقیب گریز و یک عملیات ضربتی متهم دستگیر می‌شود.

سرهنگ جلیلیان تصریح کرد: سه تبعه کشور افغانستان در حال تردد در محل بودند که متهم راه آنان را سد کرده و با تهدید و توسل به زور، دو دستگاه تلفن همراه و دو عدد انگشتر طلای آنان را سرقت می‌کند، که در بازرسی از متهم، اموال شاکیان کشف شد.

کشف بیش از ۱۵۸ کیلوگرم شیشه در سیستان و بلوچستان

سرهنگ عبدالوهاب حسنوند رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر تهران اظهار کرد: ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر با انجام یک سری اقدامات وسیع اطلاعاتی و پلیسی دریافتند یکی از قاچاقچیان سابقه دار و حرفه‌ای در شرق کشور اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کند.

وی افزود: تحقیقات مشخص شد متهم به تازگی یک محموله بار موادمخدر را از مرز‌های شرقی وارد ایران کرده و پس از انتقال به یکی از شهر‌های استان سیستان و بلوچستان آن‌ها را در منزلی دپو و مترصد زمان مناسب برای بارگیری و انتقال به پایتخت است، با تجمیع اطلاعات بدست آمده ماموران ضمن هماهنگی با مقام قضائی و با همکاری ماموران پلیس مبارزه با موادمخدر استان سیستان و بلوچستان، موفق شدند خودروی متهم را هنگام تردد در یکی از محور‌های مواصلاتی متوقف و در حالیکه متهم پس از توقف اقدام به فرار کرد با شلیک پلیس زمین گیر شده و دستگیر شد.

سرهنگ حسنوند تصریح کرد: در بازرسی از خودرو ۴۳۱ کیلو و ۸۰۰ گرم مرفین، ۱۵۸ کیلو و ۶۰۰ گرم شیشه، یک قبضه اسلحه کلاش، ۵ تیغه خشاب و یکدستگاه بی سیم کشف شد.


بیشتر بخوانید

سرقت از منازل تهرانسری‌ها با پلاک سرقتی/ انهدام شبکه مجرمانه ایجاد کننده التهاب و نوسانات کاذب در بازار ارز


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار