در ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی مقرر شد مدارس ابتدایی از اول آذر بازگشایی شوند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، جلسه ستاد مدیریت کرونای استان مرکزی با حضور اعضاء تشکیل و در این جلسه مقرر شد مدارس ابتدایی از اول آذر بازگشایی شوند.

با توجه به اینکه این هفته مدارس بازگشایی می‌شوند مقرر شد تمامی معلمان و دانش‌آموزان نسبت به تکمیل فرآیند واکسیناسیون اقدام کرده و اداره کل آموزش و پرورش تا ۲ هفته آتی معلمانی را که واکسن کرونا تزریق نکرده‌اند را به دانشگاه علوم پزشکی اراک معرفی کند.

مصوب شد دانشگاه‌های علوم پزشکی استان مرکز فعالیت مدارس را ارزیابی کنند و در صورت مشاهده هرگونه بی‌تفاوتی نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اقدامات قانونی انجام شود که نظیر این موضوع مهر و موم ۱۱ مدرسه در یک هفته گذشته بوده است.

عنوان شد که با توجه به بازگشایی مدارس، واکسیناسیون دانش‌آموزان از حساسیت زیادی برخوردار است و اکنون دانش‌آموزان تمامی شهرستان‌ها به غیر از اراک و آشتیان در برابر کرونا واکسینه شده‌اند.

مصوب شد متصدیان امور صنفی و رانندگان اتوبوس‌ها و تاکسی‌های درون و برون شهری تا ۲ هفته آینده تصویر کارت واکسیناسیون خود را در محل فعالیت و یا شیشه اتومبیل خود نصب کنند.

در این جلسه مقرر شد گزارش رسانه‌ای از نحوه بازگشایی مدارس و دانشگاهها، بررسی وضع موجود و تلاش برای رفع نواقص تهیه و در خصوص تاکید بر انجام واکسیناسیون اقناع سازی شو د واطلاع رسانی مداوم و مستمر دستورالعمل‌های بهداشتی با تاکید بر رعایت دستورالعمل‌ها بعد از واکسیناسیون انجام شود.

عنوا شد که یک میلیون و ۶۸ هزار و ۹۷۰ نفر در استان مرکزی یک دُز و ۸۵۶ هزار و ۷۰۹ نفر هر ۲ دُز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اندهمچنین ۸۸ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال استان مرکزی نیز یک دز و ۷۳ درصد جمعیت این سن نیز هر ۲ دز واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند.

همچنین عنوان شد که استان با تزریق بیش از یک میلیون دُز اول واکسن کرونا، رتبه دوم کشور را در این شاخص به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.