رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از اول آذر واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین بصورت کاملا رایگان در خوشاب آغاز می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمود ترخاصی رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج از اول آذر واکسیناسیون تب برفکی دام‌های سنگین بصورت کاملا رایگان در سطح شهرستان آغاز می‌شود.

او افزود: همزمان با آغاز هفته بسیح، با توجه به تامین واکسن رایگان تب برفکی، در گام نخست کلیه جمعیت دام سنگین روستایی خوشاب از اول آذر ماه امسال بصورت کاملا رایگان برعلیه بیماری مهلک تب برفکی ایمن سازی خواهند شد.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب ادامه داد: این طرح با ۴ نیروی فنی شبکه دامپزشکی انجام خواهد شد و پبش بینی می‌شود در مدت ۲۰ روز جمعیت دام سنگین شهرستان واکسیناسیون شوند و بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیردار دام‌های اهلی و وحشی است که به آسانی منتشر می‌شود و خسارات اقتصادی قابل توجهی به بخش دامداری و دامپروری کشور‌ها وارد می‌نماید.

ترخاصی بیان کرد: تب برفکی در کشور ما بیماری بومی محسوب می‌شود و گاهی همه گیری‌های آن باعث خسارات و تلفات سنگین می‌گردد و دامداران همکاری لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی شهرستان داشته باشند و حین تزریق واکسن دام‌های خود را مقید نمایند تا تزریق بهتر انجام گردد.

او تصریح کرد: در جهت پیشگیری از بروز بیماری تب برفکی از خرید دام جدید برای نگهداری به‌ویژه از میدان دام و دام‌های فاقدگواهی بهداشتی دامپزشکی جداً خوداری نمایند و همچنین از تردد افراد به‌ویژه کسانی که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه‌ها و سایر دامداری‌ها در ارتباط هستند به داخل گله یا دامداری، جلوگیری به عمل آید.

رئیس شبکه دامپزشکی خوشاب  تاکید کرد: در محل در ورود وخروجی دامداری، حوضچه ضدعفونی ایجاد و از محلول ضدعفونی مناسب (ترجیحا محلول سود ۲ درصد یا آب آهک) استفاده نمایند و در صورت مشاهده علائم بیماری از جمله ریزش بزاق و زخم‌های دهانی، لنگش، قطع ناگهانی وکاهش تولید شیر مراتب را در اسرع وقت به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.



انتهای پیام//ع. ظ.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار