رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه گفت : ۸۴ درصد از اعتبارات استانی کرمانشاه تاکنون تخصیص یافته و این میزان متناسب با ماه‌های سال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، حبیب‌الله وفایی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه جمعیت استان کرمانشاه ۲.۴ درصد جمعیت کشور را شامل می‌شود گفت : بودجه کل کشور در سال ۹۹ حدود ۲۰۲۷ میلیارد تومان بود که در سال ۱۴۰۰ به ۲۸۸۰ میلیارد تومان رسید که ۴۲ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

او گفت : منابع عمومی بودجه دولت ۵۷۱ هزار میلیارد تومان بود که به ۱۲۷۷ هزار میلیارد تومان رسید و ۱۲۴ درصد افزایش داشت و از نظر بودجه شرکت‌ها با رشدی ۹ درصدی از ۱۴۳۶ میلیارد تومان به ۱۵۷۱ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ رسیدیم.

وفایی افزود: از مجموع ۱۲۷۷ میلیارد تومان ۹۱۸ هزار میلیارد تومان باید در قالب هزینه خرج شود و ۱۷۶ هزار میلیارد تومان برای طرح‌های تملک سرمایه‌ای و ۱۸۲ هزار میلیارد تومان برای تملک دارایی‌های مالی صرف می‌شود.

او افزود: درآمد‌های استان‌های کشور با ۵۵ درصد رشد ۲۵۷۲ هزار میلیارد تومان افزوده شد که سهم استان کرمانشاه ۳۴ درصد رشد و مجموع درآمد‌های استانی کرمانشاه در پارسال ۱۶۷۱ هزار میلیارد تومان بود.

وفایی با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از این درآمد‌ها مربوط به مالیات است ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ حدود ۹۰ درصد از مجموع درآمد‌های عمومی کشور از مالیات است و در استان تلاش شده این فشار مالیاتی بر مردم تحمیل نشود.

او گفت: بنابراین درآمد مالیاتی استان کرمانشاه ۳۴ درصد افزایش داشته و سهم استان حدود ۰.۶ کشور است در حالی میانگین کشوری ۱.۲ است.

وفایی افزود: از ۱۲۷۷ هزار میلیارد تومان اعتبارات منابع عمومی، سهم استان کرمانشاه ۴۸۰۰ میلیارد تومان معادل ۳.۷ درصد بودجه کشور است و البته در طول سال ردیف‌هایی به استان افزوده یا کاسته می‌شود.

او گفت: از ۴۸۰۰ میلیارد تومان بودجه استان ۷۶۲ میلیارد تومان مربوط به حقوق کارکنان ۲۴ دستگاه اجرایی است و مابقی معادل ۳.۱۶ درصد صرف طرح‌های تملک دارایی سرمایه می‌شود.

وفایی با اشاره به اینکه ۱۱۳۹ از این اعتبارت ملی و ۱۷۵ میلیارد تومان اعتبارت استانی است افزود: ۲۸۹۹ میلیارد تومان در قالب جدول درآمد‌های متفرقه در استان به صورت ۱۲۳۰ پروژه عمرانی استانی و ۳۸ پروژه عمرانی ملی توزیع شده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمانشاه افزود: بخش عمده‌ای از اعتبارات استانی است و در این بخش ۸۴ درصد از اعتبارات تخصیص یافته است و این میزان متناسب با ماه‌های سال است .

انتهای پیام/د

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.