جنبش حزب الله لبنان تصمیم دولت انگلیس برای تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را محکوم کرد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از المیادین، در ادامه واکنش‌ها به تصمیم دولت انگلیس، حزب الله لبنان نیز تروریستی خواندن جنبش حماس را محکوم کرد.

حزب الله لبنان اعلام کرد: این تصمیم، ادامه تأسف بار سیاست انگلیس است که در کنار دشمنی و سیاستش، دارای جهت گیری تمام است.

حزب الله لبنان در ادامه اعلام کرد: دولت انگلیس بایستی محاسبات اشتباهش را مورد بررسی قرار داده و از این تصمیم ظالمانه بازگردد.

حزب الله اعلام کرد: ما یقین داریم که این تصمیم بر ملت فلسطین مقاوم ما و نیز جنبش حماس و مجاهدان شریف ان تأثیری نخواهد داشت. ما ایمان داریم این تصمیم سبب افزایش اراده و پافشاری گروه‌های مقاومت بر جهاد تا زمان پیروزی و آزادی می‌شود.
پیش از این نیز وزارت امور خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای، تروریستی خواندن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) از سوی انگلیس را محکوم کرده بود.

رام الله در بیانیه‌ای اعلام کرده بود: قرار دادن نام جنبش حماس در فهرست گروه‌های تروریستی از سوی لندن حمله‌ای ناروا به مردم فلسطین استکه در معرض فجیع‌ترین نوع اشغالگری تاریخی قرار دارند. بی عدالتی که با اعلامیه شوم بالفور به وجود آمد، چرا که بر اساس آن مردم از وطن خود رانده و در تبعید رها شدند.

دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز تصمیم دولت انگلیس در تروریستی دانستن جنبش حماس را در چارچوب عادی سازی روابط و دسیسه چینی علیه مسئله فلسطین و خوش خدمتی به رژیم صهیونیستی توصیف کرد.

روز گذشته، پریتی پتل، وزیر کشور انگلیس اعلام کرد لندن نام جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده است و هر فردی که حمایت خود را از این جنبش بیان و یا از آن جانبداری کند قانون را نقض کرده و با او برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار