۵۵۰ بال قوی مهاجر تاکنون برای زمستان گذرانی وارد تالاب سرخرود شده اند.

به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  علی‌محمد دعاگو رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد از ورود نخستین گروه از جمعیت قو‌ها در تالاب سرخرود خبر داد و گفت: ۵۵۰ بال قوی مهاجر تاکنون برای زمستان گذرانی وارد تالاب سرخرود شده اند.

او با بیان اینکه یک هفته از حضور نخستین گروه از جمعیت قو‌ها در تالاب سرخرود محمودآباد می‌گذرد، افزود: جمعیت قو‌ها در سال‌های گذشته متفاوت بوده حتی گاهی تا ۱۲ هزار بال قو هم وارد تالاب قو‌ها شدند.

رئیس اداره محیط زیست محمودآباد با اشاره به اینکه امسال جمعیت کمی از پرندگان مهاجر وارد تالاب‌های شهرستان محمودآباد شدند، گفت: البته قو‌ها امسال در مقایسه با پارسال ۱۰ روز زودتر در این تالاب فرود آمدند.

دعاگو افزود: جمعیت قو‌ها معمولا تا ۱۰ اسفندماه برای زمستان‌گذرانی در منطقه حضور دارند.

او با بیان اینکه گونه‌های قو‌ها شامل قوی فریادکش، گنگ و کوچک بود، گفت: جمعیت غالب قو‌های مهاجر در منطقه قوی فریادکش هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان محمودآباد افزود: با توجه به حضور گردشگران و مردم در منطقه، محیط‌بانان شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند.

دعاگو با تاکید بر حفظ آرامش و جلوگیری از ایجاد سروصدا در منطقه، گفت: بعد از پایان یافتن ساقه‌های برنج در شالیزار‌ها از سوی مردم و جمعیت دوستداران طبیعت غذا در اختیار قو‌ها قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.