رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: حدود ۸۳ درصد از واجدین شرایط در چهارمحال و بختیاری دز اول و حدود ۶۷ درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، دکتر مجید شیرانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اظهار داشت: وضعیت شیوع بیماری کرونا بسیار شکننده است و هرگونه واکسن هراسی و عادی انگاری موجب افزایش موارد ابتلا و فوتی‌های ناشی از کرونا می‌شود.

او افزود: در هفته گذشته در استان با روند نسبتاً کاهشی در میزان موارد ابتلا و شیوع بیماری کرونا مواجه بودیم.

شیرانی اضافه کرد: به طور متوسط در استان ۱۵ تا ۲۰ درصد در موارد سرپایی و بستری نسبت به هفته ماقبل آن کاهش داشته ایم.


بیشتر بخوانید


او از مهمترین علل کاهش موارد ابتلا به کرونا، به واکسیناسیون گسترده اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۸۳ درصد از واجدین شرایط دز اول و حدود ۶۷ درصد هر دو دز واکسن کرونا را دریافت نموده اند.

شیرانی گفت: با توجه به کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ممکن است در روز‌های آتی با نوسانات و موج‌هایی از بروز بیماری کرونا مواجه باشیم که کسانی که تاکنون واکسن تزریق نکرده اند هم برای خودشان و هم دیگران خطرآفرین خواهند بود.

او افزود: با توجه به اینکه تزریق واکسن کرونا ایمنی ۱۰۰ درصد ایجاد نمی‌کند، ممکن است این افراد هم در مواجهه با لود و بار بیماری بالا مجدداً به کرونا مبتلا شوند.

شیرانی از مردم درخواست: نسبت به تزریق واکسن اقدام و دریافت واکسن را به تاخیر نیندازند تا با افزایش درصد پوشش واکسیناسیون، در آینده در صورت بروز موج‌های جدید راحت‌تر بتوان این اپیدمی را کنترل و به صورت تک گیر تبدیل نمائیم و نگران موج‌های شدید بیماری نباشیم.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار