معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گفت: برای ایمن سازی کانال مهرگان با کلیات طرح شهرداری محمدیه موافقت شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین،منصوری معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گفت: کانال مهرگان با توجه به توسعه شهری و استقرار جمعیتی مخاطراتی را داشته که حالا برای ایمن سازی این کانال شهرداری محمدیه طرحی را ارائه داده است.

منصوری افزود: در جلسه‌ای با کلیات طرح موافقت شده است که مقرر شده در جلساتی روی مسائل فنی و جزئیات آن تصمیم گیری شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در موضوع آبرسانی از سد طالقان به ۱۴ شهر استان خط انتقال از قسمت پایینی این کانال عبور می‌کند در این بخش امکان اجرای طرحی را نداریم، اما پروژه شهرداری در قسمت بالا دست کانال اجرایی می‌شود.

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه‌ای گفت: این طرح هم از مخاطرات کانال جلوگیری می‌کند و هم محیط گردشگری را برای ساکنان آن منطقه ایجاد خواهد کرد.

معروفی معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی هم گفت: قرار است تا همکاران دفتر فنی استانداری جرئیات این طرح را بررسی کنند، اما از آنجا که اجرای هر طرح نیازمند تامین اعتبار است به همین منظور اداره کل راه و شهرسازی قرار است از طریق سازمان ملی و مسکن اقدام و مجوز‌های لازم را اخذ کند.

وی افزود: در صورت موافقت این سازمان طرح وارد مرحله اجرایی می‌شود.

معروفی گفت: با توجه به مشکلات زیربنایی و روبنایی در ناحیه شهری مهرگان در جلسات مختلفی که برگزار شده تصمیم برآن شده است تا مهرگان از حریم شهر محمدیه خارج وتبدیل به یک شهر جدید شود.

وی افزود: از این طریق می‌توان بخش اعظمی از مشکلات ناحیه شهری مهرگان را حل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.