عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: مردم استان چهارمحال و بختیاری کمتر از ۱۰ درصد از آب زاینده رود را استفاده می‌کنند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیچ گاه آمار درستی در مورد زاینده رود به مردم داده نشده است و وضعیت را به درستی برای مردم ترسیم نکردیم.

او افزود: من از تمامی متولیانی که دغدغه مردم را دارند می‌خواهم به دقت به مسئله آب بپردازند تا حق مردم ضایع نشود.


بیشتر بخوانید


جعفری اضافه کرد: پروژه بن به بروجن که هنوز افتتاح نشده است، ولی چرا در حال حاضر اصفهان آب ندارد؟

او ادامه داد: برداشت‌های ما در چهارمحال و بختیاری در حوضه کشاورزی از زاینده رود ۸ درصد است و برداشت‌های ما از کل زاینده رود از اواخر مهرماه تا اوایل اردیبهشت سال آینده صفر است ما در این مدت کشاورزی نداریم که بخواهیم برداشتی انجام دهیم.

جعفری گفت: ما به دلیل سردی هوا در استان چهارمحال و بختیاری فقط یک بار کشت داریم.

او افزود: حال سوال ما این است چرا زاینده رود خشک است؟ استان چهارمحال و بختیاری ۹۵ درصد آب زاینده رود را تامین می‌کند در حالی که مردم این استان کمتر از ۱۰ درصد آن را مصرف می‌کنند.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۱ آذر ۱۴۰۰
کارون و زاینده رود نه از خوزستان و اصفهان بلکه از چهارمحال و بختیاری سرچشمه می‌گیرند .بی عدالتی همینجاست که حوضه ای مستقل برای مبدا و منشأ و سرچشمه و بالادست نیست و مافیای بیابان همچون اژدهایی در حال بلعیدن همه آبها و تبخیر در بیابان‌های با کشتهای غرقابی گسترده و دامداریهای گسترده هم در خوزستان و هم در اصفهان هستند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۱۵ ۳۰ آبان ۱۴۰۰
خوب جواب بدن مسئولین کو زاینده‌رود کجاست چرا مردم رو اذیت می کنید مگه این مردم چه گناهی کردن که از زاینده‌رود که از استان خودشون هست نمیتونن استفاده کنن
آخرین اخبار